ون‌های جدید و سواری‌های مناسب معلولان در راهند

سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی در سال۱۳۹۱ به واسطه قانون حمایت از معلولان مصوب سال۱۳۸۳ و همچنین ماده۹ کنوانسیون بین‌المللی حمایت از حقوق معلولان راه‌اندازی شد و با ۳هزار و ۷۵۰مشترک، کار خود  را با ۷۴دستگاه اتوبوس و ۶۲ون مناسب‌سازی شده آغاز کرد. 

به گزارش شهر، سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی پیش از همه‌گیری کرونا، از طریق بخش خصوصی به مدارس استثنایی هم خدمات ارائه می‌کرد اما پس از کرونا، این خدمات‌رسانی متوقف شد و قرارداد بخش‌خصوصی تمدید نشد. این در حالی است که مدیر سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام می‌کند به‌زودی مناقصه‌ای برگزار خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های خود شرکت واحد، دوباره سرویس مدارس استثنایی فعال شود.

حامد صادق‌مقدسی همچنین از برنامه‌های جدید برای افزایش تعداد ناوگان سامانه خبر می‌دهد؛ «علاوه‌بر ون‌هایی که چندی پیش به سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی اضافه شده، ون‌های دیگری هم در راه هستند. همچنین قصد داریم تعدادی خودروی سواری را مناسب‌سازی کرده و به ناوگان اضافه کنیم.»

مقدسی همچنین درباره نحوه ارائه خدمات هم می‌گوید: «جانبازان و معلولان عزیز می‌توانند از طریق سامانه پیامکی۶۳۰۵ درخواست خودشان را برای دریافت خدمات ارائه کنند و بعد از ۲۴ساعت نتیجه آن از طریق پیامک به فرد متقضی اعلام می‌شود. همچنین این عزیزان می‌توانند از طریق تماس با همین شماره پیگیر درخواست خودشان باشند. با اینکه سامانه برای ارائه خدمات به شهروندان دارای معلولیت شدید راه‌اندازی شده است، اما به تمام معلولان و جانبازان عزیز که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند خدمات ارائه می‌شود.»

سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی چه تعداد خودرو دارد؟

  ۸۲خودروی ون دارد.(تا سال۱۴۰۱، ۶۲ون در سامانه فعال بود.)
  ۸دستگاه مینی‌بوس دارد.
  ۲۰دستگاه اتوبوس دارد.
  ۲۰دستگاه ون امسال به سامانه اضافه شد.
  هر ون بین ۴ تا ۶نفر را که هم‌مسیر هستند یا مقاصد نزدیک به‌ هم دارند، جابه‌جا می‌کند.
  تا پایان سال ۲۰ دستگاه ون مناسب‌سازی‌ شده به سامانه اضافه می‌شود.

سامانه چه خدماتی ارائه می‌کند؟
 

با ۱۷۰مرکز خدمات آموزشی، مراکز درمانی ویژه جانبازان و معلولان، ان‌جی‌اوهای مردم‌نهاد و مدارس استثنایی همکاری ویژه‌ای دارد.
  به ۳۳مسیر برای مدارس استثنایی شهر تهران سرویس می‌فرستد.
 ۴۲۰۰مشترک خدمات ارائه می‌کند.
  امسال با توسعه ناوگان حدود ۴۰۰نفر به مشترکان این سامانه اضافه شده است.
  بیشترین مراجعات مشترکان به سامانه در بحث اشتغال است، درمان در رتبه دوم قرار دارد و موارد دیگر ازجمله گردشگری در رتبه‌های بعدی هستند.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 29148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =