مجلس تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها را پیگیری کند

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مجلس تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها به‌منظور تضمین آینده شغلی آنان را پیگیری کند.

حمید بادامی‌نجات نائب رئیس شورای عالی استان ها در صحن شورای شهر همدان که با حضور نماینده مردم در مجلس برگزار شد، گفت: خوشبختانه با تصویب لایحه قانون ارزش افزوده، سهم شهرداری‌ها و دولت برابر شد که در این صورت میزان درآمد شهرداری‌ها بالاتر می‌رود؛ اما صرف تصویب، مشکل را حل نمی‌کند.

او گفت: عدم شفافیت در توزیع این منابع همچنان مورد بحث است زیرا اعتبار تخصیص یافته به شهر همدان مشخص است؛ اما در مقایسه با سایر شهرها، این سهم غیرواقعی است و باید در این زمینه شفاف‌سازی صورت پذیرد.

بادامی‌نجات خطاب به نماینده مجلس درخواست کرد: ضمن بررسی توزیع منابع از حوزه درآمدهای ارزش افزوده، در صورت امکان سهم همدان بازگردانده شود. بودجه جرایم راهنمایی و رانندگی حقوق شهرداری‌ها در خزانه تجمیع می‌شود که سال‌هاست متأسفانه این مهم پرداخت نمی‌شود و از سویی پرداختی هم در حوزه یارانه بلیط حمل‌ونقل همگانی نداشته‌ایم.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه انتظار نداریم سهم سایر شهرها برای همدان آورده شود، گفت: باید حداقل سهم واقعی آن را دریافت کنیم که در این صورت، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: مصوبه شورای شهر همدان مبنی بر جذب و دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بود که با انتشار ۵۰ میلیارد تومان آن موافقت شد که این سهم به نسبت جمعیت شهر می‌توان ست بیشتر هم باشد تا ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم.

بادامی‌نجات اظهار کرد: با توجه به جایگاه مؤثر نماینده همدانی مجلس به‌عنوان رئیس کمیسیون بودجه انتظار می‌رود شهر همدان را در حوزه‌های مختلف یاری دهید.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به حمله‌های گاه‌وبیگاه به نهاد نوپای شوراها باوجود خدمت‌رسانی به مردم؛ گفت: متأسفانه چند سالی می‌شود که جایگاه شوراها تضعیف شده که به نگاه دولت، مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی بازمی‌گردد.

به گزارش شهر به نقل از فارس؛ بادامی‌نجات با بیان اینکه ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ عضو شورای روستا و شهر در کشور خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: پاسخگویی به بخش زیادی از مطالبات مردم توسط شوراها صورت می‌پذیرد و از سوی دیگر پرواضح است که اقدامات محله‌ای را شوراها و مسائل ملی را مجلس به سرانجام می‌رساند.

او با تأکید بر حفظ جایگاه و اصلاح قانون شوراها، افزود: متأسفانه در طرح مدیریت یکپارچه شهری، نگاه کاهش اختیار شوراها حاکم بوده و نگرانی‌ها بر این است که شاید اختیارات محدود حال حاضر مدیریت محلی را هم کاهش دهند.

بادامی‌نجات همچنین تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها به‌منظور تضمین آینده شغلی آنان را درخواست کرد.

انتهای پیام/

۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
کد خبر: 2916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =