بررسی الگوهای جهانی ایجاد مرکز اعزام مشترک

در هشتمین نشست اعضای کمیته تخصصی مرکز اعزام مشترک و شماره واحد امدادی (sos) شهر تهران الگوهای سایر کشورها در ایجاد شماره واحد امدادی بر اساس تجربیات جهانی مختلف و الگوهای رایج بررسی شد و بهترین الگو انتخاب شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در نشستی که با حضور نمایندگان سازمان های تخصصی و خدمات اضطراری در پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه ۶ برگزار شد، الگوهای جهانی بر اساس پنج دسته با ویژگی هایی همچون برخورداری از مرکز تماس مشترک وابسته به یک سازمان امدادی، مرکز تماس مشترک بدون وابستگی به سازمان خاص، مرکز تماس مشترک چند سازمانی و مشترک و نیز الگوهای برخوردار از شماره مستقل برای هر سازمان و شماره واحد برای تماس و همچنین برخورداری از مراکز دارای محل ثابت استقرار و ساختارهای دیگر همچون تقسیم بندی وظایف و نحوه اعزام تیم های امدادی بررسی شد.

در نهایت بر اساس نظر کارشناسان و اساتید حاضر در جلسه الگوی کشور لهستان برای بومی سازی مورد اجماع قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد در فاز اول تمام دستگاه های امدادی در محل هر سازمان مستقر و فرایندهای جاری ادامه یابد. همچنین مقرر شد به موازات دستگاه های امدادی، مرکز اعزام مشترک با شماره جدید راه اندازی و از طریق ابزارهای فراهم شده از جلمه دریافت موقعیت مکانی و جزئیات تماس گیرنده، تامین تجهیزات و حداقل پرسنل مورد نیاز، نرم افزار واحد و ... تماس های امدادی با هماهنگی شرکت مخابرات ترجیحا در محدوده مشخص (به طور مثال یک منطقه) به صورت پایلوت به شماره واحد انتقال داده شود و پس از دریافت پردازش داده ها در مرکز مشترک، بسته اطلاعاتی به مناسب ترین دستگاه امدادی ارجاع و اعزام همزمان دستگاه های امدادی از آن طریق انجام شود. همچنین در طی دوره آزمایشی با کسب بازخوردها و رفع مشکلات و چالش های احصاء شده به مرور زمان نسبت به افزایش تعداد مراکز و تجمیع دستگاه های امدادی در مرکز اعزام مشترک و گسترش تماس ها به تهران بزرگ اقدام شود.

در ادامه جلسه پیش نویس الزامات مکان یابی مرکز اعزام مشترک ارائه شد و اعضاء در خصوص جزئیات آن بحث و تبادل نظر نمودند. در صورت اجرای این طرح، امکان فراخوان همزمان نیروهای امدادی از سوی شهروندان با یک شماره ثابت فراهم می شود.

انتهای پیام

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 29175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =