جمع‌آوری زباله‌گردها و کتفی‌ها در منطقه ۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ از جمع آوری زباله گردها و کتفی کولی ها در سطح معابر و محلات بیست گانه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "سیدمحمد قاضی میرسعید" گفت: یکی از مشکلات و معضلات  امروزه در مدیریت شهری، وجود افراد کتفی کولی ها و زباله گردها در شهر بوده که در طی شب ها و گاهی حتی در طول روز مشغول جمع آوری و پاره کردن کیسه های زباله و جمع آوری آنها هستند؛ این افراد گاهی به صورت گونی بر دوش و گاهی به همراه چرخ دستی ها در جستجوی زباله هستند.
او افزود: این افراد با جست و جو در زباله ها، اقلام مورد نیاز خود را از مخازن جدا کرده و پس از پر شدن کیسه هایی که بر روی کتف یا چرخ دستی های آنها قرار دارد، با مراجعه به مراکز غیرمجاز جمع آوری ضایعات آنها را به فروش رسانده تا هزینه زندگی خود و خانواده شان را تأمین کنند.
معاون شهردار منطقه ۴ گفت: رسیدگی به این مساله همیشه و به خصوص این روزها که مردم با شیوع  انواع ویروس ها از جمله کرونا، آنفولانزا و ویروس های فصلی دست و پنجه نرم می کنند و حفظ سلامت و بهداشت ایشان از ضروریات به شمار می رود؛ قوت می گیرد.
قاضی میرسعید با اشاره به پیام های مردمی سامانه ۱۳۷ و نارضایتی شهروندان از این افراد در این رابطه گفت: در راستای ساماندهی مدیریت پسماند و برنامه‌های شهرداری در این خصوص این منطقه در یک ماه اخیر، تعداد ۵۶ مورد عوامل غیرمجاز کتفی و کولی و گونی های غیرمجاز  را جمع آوری کرد.
او در پایان گفت: این طرح همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان شمال شرق تهران کتفی کولی ها و افراد زباله گرد  را کم و کمتر مشاهده خواهند کرد. 

انتهای پیام 

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 29180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =