پیوست اجتماعی برای پروژه بهسازی خیابان‌های ملت و اکباتان تهیه می‌شود

شهردار منطقه ۱۲ از تهیه پیوست اجتماعی برای پروژه بهسازی و تعریض پیاده‌روی خیابان ملت، حد فاصل خیابان امیرکبیر تا جمهوری و خیابان اکباتان، حد فاصل خیابان سعدی تا ملت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت تهیه پیوست‌های اجتماعی برای پروژه‌های عمرانی گفت: در شهرداری منطقه ۱۲ این اعتقاد وجود دارد که پروژه‌های مطالعاتی طرح اتاف (ارزیابی تأثیرات اجتماعی-فرهنگی) با تکیه بر دیدگاه‌ها و نیازهای شهروندان، افق‌های سیاست‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری را در طراحی پروژه‌های عمرانی روشن می‌سازد.

یزدی ضمن بیان این مطلب که مردم قلب طهران، متولیان اصلی طرح‌های اتاف در منطقه ۱۲ به شمار می‌روند، افزود: پروژه مطالعاتی اتاف بهسازی خیابان ملت و اکباتان با هدف تغییر تسهیلات ترافیکی به نفع عابران پیاده و دوچرخه، افزایش سطح جذابیت تاریخی و گردشگری محدوده و بهسازی محیطی و ترافیکی خیابان‌های اطراف در شهرداری منطقه ۱۲ طراحی شده و طی جلسات کارشناسی در این منطقه به اجرا درخواهد آمد.

گفتنی است جلسه دفاع نهایی از طرح اتاف بهسازی خیابان ملت و اکباتان در شهرداری منطقه ۱۲ با حضور سیدامیرحسین ساداتی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه، حسن اسماعیل‌زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، زاهد قادری، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی و برخی مدیران اداره اجتماعی دفتر مطالعات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه چند تن از مدیران شهری در منطقه ۱۲ برگزار شد.

در این جلسه ساداتی در مورد خیابان ملت گفت: این خیابان بستر بسیار خوبی برای اجرای طرح اتاف است؛ چراکه به دلیل حجم زیاد رفت‌وآمد از سراسر کشور، نیاز به ساماندهی و ایجاد نظم برای سهولت تردد مردم، همچنین ارائه برنامه‌های عملیاتی متناسب با بافت تاریخی و گردشگری این محدوده در آن احساس می‌شود.

وی در تشریح وضعیت فعلی این خیابان افزود: هم‌اکنون خیابان ملت به دلیل تردد و توقف گسترده خودروها و موتورسیکلت‌ها، ترافیک بی‌رویه و اشغال معابر، تراکم و سد معبر وانت‌ها، موتورسیکلت‌ها و باربرها به مسائل متعدد کالبدی و اجتماعی، ناپایداری محیطی و به دنبال آن، رشد نارضایتی عمومی مبتلا شده است.

ساداتی از برپایی پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف شکل‌گیری اجتماعات محله‌ای در کنار این طرح خبر داد و گفت: کلیات طرح اتاف خیابان‌های ملت و اکباتان بسیار خوب بیان شده و با انجام اصلاحات و پیشنهادات ارائه‌شده، می‌تواند به پختگی بیشتری برسد.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 29195

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =