مناسب‌سازی ۲۳ کیلومتر از معابر منطقه ۵ برای استفاده توان‌یابان

آیین بهره برداری از پروژه های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای معلولین سطح منطقه ۵ در سرای محله مهران برگزارشد .

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ،احسان شریفی شهردار منطقه در آیین بهره برداری از پروژه های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی در منطقه ۵ با بیان اینکه این منطقه اقدامات گسترده ای برای مناسب سازی مکان های عمومی برای تردد توان یابان عزیز صورت داده است گفت: منطقه ۵ در راستای پروژه های ابلاغی از سوی ستاد مناسب سازی فضاهای شهری، اقدامات متنوع و گسترده ای را در این راستا رقم زده است و مجموعه شهرداری منطقه  ۵ با تلاش مضاعف سعی کرده موجبات ارامش  معلولین را  در منطقه فراهم کند.

شریفی که در سرای محله مهران حاضر شده بود در این خصوص گفت: ۷ محور اصلی در منطقه ۵ برای مناسب سازی مشخص شد که بزرگترین آن خیابان آیت الله کاشانی به طول ۶ کیلومتر و خیابان های  مخبری ،  بلوار فردوس غرب ،میرزا بابایی. شقایق و الهام نیز مناسب سازی شده است.

او ادامه داد: در سرای محله  مهران ، آسانسورهای آن از بدو تاسیس متوقف بود که راه اندازی شده است . هندریل ها و سرویس بهداشتی نیز در همین سرای محله راه اندازی شد.

شریفی افزود:  بر اساس پروژه های ابلاغی ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تهران از سال ۱۳۹۸ تا ۸ ماهه سال ۱۴۰۱،  شهرداری منطقه ۵ رتبه اول را بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران کسب کرده است.

او تاکید کرد:  در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶/۲۳ کیلومتر برای افراد کم توان و ناتوان مناسب سازی انجام شده است.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: براساس پروژه های ابلاغی سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ محور ، ۱۰ بوستان و ۵ سرای محله مناسب سازی شده است که جمعا ۲۲ پروژه را شامل می شود.

شریفی به محورهای مناسب سازی شده اشاره کرد و افزود: خیابان ایت الله کاشانی، میدان صادقیه ،خیابان مخبری ،خیابان میرزابابایی، خیابان فردوس غرب ،خیابان شقایق ، بلوار الهام و بوستان های  استقلال ، مصدق ، شهر زیبا ، اوج پرواز ، گل پوش ،نونهالان ، پنج تن ال عبا و شیبا جمعا ۱۵ هکتار مناسب سازی شده است.

او در مورد ساختمان های مناسب سازی شده برای توان یابان گفت : سرای محله مهران ، سرای محله شاهین شمالی، سرای محله پونک جنوبی، سرای محله سازمان برنامه جنوبی ، ساختمان شهرداری منطقه ۵ در راستای مناسب سازی ساختمان اداری در سال ۱۴۰۱ برای افراد کم توان و ناتوان مناسب سازی شده است.

انتهای پیام

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 29197

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =