انتشار ۳۱ مصوبه شهرداری تهران در سامانه شفافیت/ تمام معاملات شهرداری برخط بوده و مشکلی ندارد

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ۷۱ مورد الزام شهرداری تهران به انتشار مصوبات در سامانه شفافیت، تاکنون ۳۱ مصوبه منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در یکصد و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در خصوص روند فعالیت سامانه شفافیت اظهار کرد: ما مصوبات زیادی داریم که مشخص می کند شهرداری مکلف به انجام چه اقداماتی است. به گونه ای که برای مثال برقراری شرایط برای دسترسی آسان مردم به اطلاعات در این مصوبات قید شده است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تاکنون ۲۹ جلسه کارگروه رفع تعارض و شفافیت ستاد ارتقاء سلامت اداری تشکیل شده که جای تقدیر است که این کارگروه هیچ کاری را بدون پاسخ نگذاشته است.

وی با بیان اینکه ۱۳ جلسه نیز در کمیته برنامه ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری تشکیل شده است، یادآور شد: ۷۱ الزام به انتشار مصوبات شهرداری در کارگروه رفع تعارض مشخص شده است؛ البته مصوبات کمیسیون ماده ۵ نیز در این دوره اضافه شد که جای تقدیر دارد.

صادقی با بیان اینکه ۳۱ مورد از الزامات منتشر شده و در سامانه شفافیت قابل دسترسی است، گفت: از این تعداد ۱۴ نمونه به‌روز و ۱۷ نمونه نیز هنوز دارای نقص است؛ تمام معاملات شهرداری تهران برخط بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با اعلام اینکه سامانه ۱۳۷ پلاس به روز بوده اما قرار بر این بوده که برخط شود، تصریح کرد: در فضای مالی، ستاد مناطق، سازمان ها و شرکت ها به روز نیستند، اما اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان در کمیسیون سفرهای خارجی به روز است.

وی در ادامه یادآور شد: قرار بر این بود که جانمایی و مالکان کیوسک های مطبوعاتی در سامانه شفافیت اطلاع رسانی و به روز شود، اما این بروزرسانی در رابطه با اطلاعات مالکین صورت نگرفته است.

صادقی تأکید کرد: چرا افرادی با سلایق شخصی جلوی انتشار برخی اطلاعات را در سامانه شفافیت می گیرند؟ برای مثال اطلاعات مرتبط با معافیت ها در این سامانه وارد نشده اند که باید با جدیت بیشتر در این زمینه اقدام شود. سازمان بازرسی باید گزارش دهد که چرا این مصوبه قانونی توسط واحد مربوطه در سامانه قرار نمی گیرد.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز تأکید کرد: برخی سامانه ها می توانند به صورت خودکار به روز رسانی شوند، هرچند این اشراف نیز وجود دارد که نباید برخی اطلاعات محرمانه در سامانه قرار بگیرد، اما شهرداری این همت را به کار بگیرد که سامانه ها به طور خودکار به سامانه شفافیت متصل شود تا از اظهارنظرها و اعمال سلایق جلوگیری شود.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه این جلسه گفت: اگر نیاز به اصلاحیه از سوی شوراست ما این اقدام را انجام خواهیم داد و اگر شهرداری باید این اقدام را انجام دهد، پاسخ دهد که چرا اطلاعات ۴۰ سامانه هنوز به روزرسانی نشده است. باید مدیریتی به شکل قاطع این مسئله را حل کند.

انتهای پیام/

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 29207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =