آمادگی شهرداری برای پرداخت هزینه تامین واگن/ دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری آمادگی تامین پیش پرداخت تامین واگن در قرارداد با چین را دارد، اما دولت و بانک مرکزی باید اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مناسب‌سازی شهر برای معلولان اظهار کرد: مناسب‌سازی باید پیش از آغاز یک پروژه مورد بررسی قرار بگیرد و بخشی از پروژه باشد. در گذشته چنین چیزی نداشتیم و سال ۱۳۸۴ مصوبه شورای شهر تهران برای اولین بار در این زمینه ابلاغ و برنامه‌هایی نیز اجرا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از ساختمان ها مناسب سازی نشده بود، یادآور شد: با توجه به این موضوع، ساختمان‌ها باید پس از اجرا مناسب سازی می شد؛ هرجا تعمیر و بازسازی می شود، مناسب سازی نیز همزمان صورت می گیرد. کل خیابان ولیعصر در دوره سوم مدیریت شهری مناسب سازی شد که البته ایرادات آن نیز باید برطرف شود.

وی با اشاره به تامین وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولان‌ تصریح کرد: برای سرویس مدارس معلولان فکر شده بود و پس از مدتی تعطیلی، قرار شده مجددا راه اندازی شود. اتوبوس‌ها نیز عموما دارای رمپی هستند که مناسب معلولان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مترو نیاز به آسانسور دارد، تاکید کرد: ممکن است نصب آسانسور در تمام ایستگاه ها عملیاتی نشود، اما در ایستگاه های بزرگ باید انجام شود. برای مثال ایستگاه تجریش ۸۰ متر عمق دارد و تردد در آن برای افراد عادی نیز تنها با آسانسور و پله برقی میسر است. در ایستگاه های کوچک شاید نتوان در حال حاضر آسانسور نصب کرد، اما اجرای برنامه ها در این زمینه برای معلولان در دستور کار است.

چمران با بیان اینکه در درجه اول باید به فکر تامین واگن بود که افراد عادی و معلول بتوانند از آن استفاده کنند، یادآور شد: وضعیت در تامین واگن مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم انجام شود؛ هوز قرارداد با چین به اتمام نرسیده که جای گلایه دارد. این قرارداد هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن یک سال و نیم زمان خواهد برد تا واگن‌ها وارد چرخه شوند.

وی افزود: شهرداری آمادگی برای تامین پیش پرداخت دارد و مشکلی در این زمینه نیست؛ در این خصوص دولت باید اقدام کند، اما این قرارداد درگیر روند اداری است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم تلاش های شورا و شهرداری برای معلولین به نقاط بهتری برسد، اظهار کرد: آمارهای خوبی ارائه شده اما کافی نیست و باید بهتر و بیشتر تلاش شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز دانشجو خاطرنشان کرد: یکی از بهترین و گویاترین وقایع نگاری در خصوص روز دانشجو توسط شهید چمران به رشته تحریر درآمده است.

وی با بیان اینکه اصل جنبش دانشجویی حرکتی ضد آمریکایی بود، یادآور شد: این اقدام برای مخالفت با ورود نیکسون به ایران بود و مردم تصور می کردند که غارت نفت ایران با ورود او به ایران انجام می شود که چنین نیز شد و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد.

چمران با اشاره به پیشرفت های علمی دانشجویان تصریح کرد: علم قدرت آفرین است و اگر غرب قدرت دارد، به دلیل حرکت خوب آنها در دهه های اخیر به ویژه در عرصه تکنولوژی است.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 29304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =