شرایط فعلی معلولان در شهر به دلیل کم‌کاری مدیران قبلی است/ تقدیر از نیروهای خدمات شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و دوازدهمین جلسه شورا در خصوص لزوم ارائه گزارش توسط شهرداری در رابطه با اموال عمومی و اختصاصی، برگزاری مسابقات ورزشی بین‌المللی ناشنوایان در تهران، لزوم ارتقاء ایمنی در شهر برای جلوگیری از معلولیت و ضرورت جلب مشارکت گروه‌های داوطلبانه در مدیریت شهری سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و دوازدهمین جلسه شورا با بیان اینکه علت وضعیت نامناسب معلولان کم کاری باقی مانده از گذشته است، اظهار کرد: ما باید در نوع ادبیات خود در خصوص بیان مشکلات تجدید نظر کنیم.

وی با اشاره به ارائه چهلمین تذکر خود به شهردار تهران، یادآور شد: با توجه به فصل هفتم آیین نامه مالی شهرداری در خصوص اموال عمومی و اختصاصی شهرداری، باید بدانیم که چه مکانیزمی برای نگهداری اموال در شهرداری وجود دارد؟

اقراریان با بیان اینکه اگر جایی به اموال عمومی خسارت وارد شود شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد، تصریح کرد: وقتی اموالی از جنبه عمومی خارج و به اموال اختصاصی تبدیل می شود، مطابق قانون به مجوز شورا نیاز دارد. شهرداری این آمار را ارائه کند که چه تعداد از اموال عمومی به اختصاصی تبدیل شده است.

تقدیر از شهرداری برای بکارگیری ۲۰ دستگاه ون برای معلولان

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر حمایت از حقوق معلولان و ضمن تقدیر از اضافه شدن ۲۰ دستگاه ون برای معلولان، گفت: مناسب سازی شهر برای زیست پذیری تمام شهروندان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اجرای به موقع برنامه های تدوین شده منجر به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و به ویژه معلولان خواهد شد، تصریح کرد: تسریع در اجرای برنامه های را از شهردار تهران خواستاریم.

شمس احسان با تأکید بر لزوم کاهش زمان انتظار برای سامانه حمل و نقل افراد دارای معلولیت و ضرورت هوشمندسازی این بخش برای معلولان، گفت: در راستای مناسب سازی شهری برای به‌روزرسانی دستورالعمل های فنی با نخبگان مشورت شود.

رئیس کمیته ورزش شورا از برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی ناشنوایان با حضور ۸۰ کشور جهان در تهران در سال ۲۰۲۴ خبر داد و بر لزوم ایجاد آمادگی در پایتخت برای برگزاری این مسابقات تأکید کرد.

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی سامانه حمل و نقل ویژه ایثارگران و معلولین، گفت: در زمینه کارآفرینی و اشتغال ۳۰ درصد از پست های سازمانی تلفن چی و دفتری به افراد نابینا و کم بینا اختصاص دارد؛ لذا از شهرداری تهران درخواست داریم که گزارشات در خصوص به کارگیری این افراد را ارائه دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید طی گزارشی وضعیت دقیق کارکنان معلول شهرداری را ارائه دهد چراکه قانون کشوری است و باید انجام شود و شهرداری در این زمینه پاسخگو باشد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با تأکید بر ضرورت ارزیابی دقیق از وضعیت ساختمان های ساخته شده در مناسب سازی برای معلولان، یادآور شد: مناسب سازی معابر، اصلاح فرهنگ ترافیک و توجه به ایمنی برای پیشگیری از معلولیت در شهر ضروری است و باید در راستای ارتقاء ایمنی باید اقدامات شایسته ای انجام شود.

وی ادامه داد: شهرداری باید گزارشی را در خصوص میزان دسترس پذیری معلولان، کودکان و سالمندان به تأسیسات شهری ارائه دهد. قطعا در شهر تهران اقدامات خوبی برای معلولان انجام شده اما امیدواریم برای دسترس پذیری بیشتر این قشر اقدامات بیشتری انجام شود.

عباسی با بیان اینکه در برنامه سال آینده و برنامه چهار ساله به موضوع حمل و نقل عمومی توجه شود، گفت: دولت یاری گر است اما اگر دولت نیز همکاری نکرد نباید از توان و ظرفیت خود غافل شویم.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با اشاره به روز ۱۴ آذرماه با عنوان روز داوطلب، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در تهران نیازمند همکاری جدی تشکل های داوطلبانه است.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری تهران موظف شده نسبت به تشکیل ستاد برای اجرای برنامه های جهادی و داوطلبانه اقدام و موارد را پیگیری کند اما متأسفانه در مشارکت با داوطلبان شهر، برنامه ها به درستی اجرایی نشده و ضروری است که شهرداری نسبت به جلب مشارکت گروه های داوطلبانه اقدام کند.

تقدیر از نیروهای خدمات شهری برای اقدامات در بارندگی‌های اخیر

پیرهادی با اشاره به بارندگی در شهر تهران، یادآور شد: نیروهای خدمات شهری در مناطق 22 گانه به گونه ای تلاش کردند که مردم شهر تهران در این روزها با مشکلات کمتری روبه رو باشند که تلاش آنها قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 29309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =