آموزش مباحث زیست محیطی به ۲۰ هزار شهروند غرب پایتخت

شهردار منطقه ۹ از آموزش مباحث زیست محیطی به ۲۰ هزار نفر از شهروندان غرب پایتخت به صورت چهره به چهره و مجازی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: در راستای ارتقاء دانش محیط زیستی و افزایش مشارکت شهروندان در حوزه توانمندسازی مباحث محیط زیستی در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اقدامات گوناگونی در محلات غرب تهران انجام شده است.
آموزش های چهره به چهره و مجازی
شهردار منطقه ۹ با اشاره به نقش اساسی مباحث آموزشی در ارتقاء فرهنگ محیط زیستی عنوان کرد: آموزش محیط زیست بخش یکپارچه و جدایی ناپذیر در زندگی افراد هر کشور است و البته یکی از بنیادی ترین شیوه ها در حفاظت از محیط زیست، آموزش به ویژه برای گروه های سنی کودک و نوجوان است.
او افزود: در همین راستا اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ۹ در حوزه آموزش و مشارکت های محیط زیستی در بازه زمانی ۹ ماهه سال جاری، نسبت به برگزاری آموزش چهره به چهره به ۸۰۰۰ نفر و آموزش های مجازی به ۱۲۰۰۰ نفر از شهروندان اقدام کرده است.  
اجرای ویژه برنامه های مناسبتی آموزشی 
مرتضوی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های مناسبتی در حوزه محیط زیست عنوان کرد: استقبال از بهار، ساعت زمین، روز زمین پاک، روز جهانی تنوع زیستی، روز بدون دخانیات، دهه بدون کیسه پلاستیکی، هفته محیط زیست، استقبال از مهر، روز جهانی بدون خودرو، روز ملی کودک و محیط زیست و روز جهانی تغییرات اقلیمی از جمله برنامه هایی است در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در منطقه ۹ اجرا شده است.
افتتاح ۲ خانه محیط زیست 
این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ به افتتاح خانه های محیط زیست نیز اشاره کرد و توضیح داد: افتتاح خانه های محیط زیست در محلات می تواند با جذب افراد داوطلب علاقه مند به مباحث محیط زیستی و ارائه راهکار در راستای رفع معضلات شناسایی شده اقدام کند.
شهردار منطقه ۹ تصریح کرد: به این منظور اداره محیط زیست و توسعه پایدار نسبت به افتتاح خانه محیط زیست شمشیری  واقع در سرای محله شمشیری و خانه محیط زیست امام زاده عبدالله واقع در سرای محله امامزاده عبدالله در سال ۱۴۰۱ اقدام کرده است.
او اضافه کرد: افتتاح خانه های محیط زیستی حس مسئولیت پذیری شهروندان نسبت به رفع معضلات محیط زیستی در محلات را به دنبال دارد تا هر فرد در جامعه، خود را از طریق احترام گذاشتن به طبیعت، مسئول حفظ و ترویج فرهنگ محیط زیستی بداند.  
مرتضوی در خاتمه یادآور شد: در نتیجه اقدامات مذکور، ۸۰۰ نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد "NGO" و ۹۰۰ نفر از داوطلبین شامل دبیران و فعالان محیط زیستی تعامل دوسویه داشته و در خانه های محیط زیست در محلات منطقه ۹ فعالیت دارند.

انتهای پیام

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 29314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =