پیگیری وصول مطالبات از دستگاه‌های دولتی برای ایجاد درآمدهای پایدار/ در سنوات گذشته، گردش مکانیزه مالی وجود نداشته است

شهردار منطقه ۱۱ از پیگیری برای وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ایجاد درآمدهای پایدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و دوازدهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۱۱ برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با بیان اینکه درآمدهای عملیاتی غیرمستمر به مبلغ ۳۱۱ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد از کل درآمد ناخالص شهرداری منطقه است، اظهار کرد: منطقه در اجرای طرح عمرانی، املاکی را خریداری کرده که اطلاعات لازم در خصوص آن به حسابرس ارائه نشده است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه در سال ۱۳۸۵ زمینی به متراژ ۱۴۲ هزار متر مربع از شرکت پخش فرآورده های نفتی خریداری کرده است، خاطرنشان کرد: مطابق با تفاهم نامه ای در سال ۱۳۹۴ فی ما بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی ۳۱ هزار متر مربع به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان به دانشگاه فروخته شده که مستندات آن به حسابرس ارائه نشده است.

سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه تعدادی از بوستان ها و سراهای محلات منطقه مناسب سازی شده است، اظهار کرد: شهرداری منطقه اقداماتی را در راستای مناسب سازی برای معلولان انجام داده است.

وی در ادامه یادآور شد: باید بانک سپرده با حساب پرداختنی همخوانی داشته باشد که با توجه به برداشت از مراجع قضایی و بیمه، ناهمخوانی ایجاد می شود؛ مبلغ برداشتی در تاریخ ۳۱ خرداد امسال به حساب بازگشت داده شده و مغایرت برطرف شده است.

موسوی با بیان اینکه در سنوات گذشته شاهد گردش مکانیزه مالی نبوده ایم، تصریح کرد: ما برای افزایش درآمدهای پایدار در منطقه ۱۱ که بخش عمده ای از آن دستگاه های حاکمیتی و پادگان هاست، تیمی را برای احصای مطالبات از دستگاه های حاکمیتی تشکیل داده ایم و برای وصول بدهی ها پیگیری لازم را انجام می دهیم تا به درآمدهای پایدار شهر اضافه شود.

وی همچنین تصریح کرد: ما در طول این مدت در خصوص جرائم بدهی های سنواتی، مراجعه مستقیم به درشت دانه ها که در ایجاد درآمد مؤثر بوده اند، داشته ایم.

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: ۱۴۲ هزار متر مربع اراضی انبار نفت که عنوان شد در گزارش حسابرسی لحاظ نشده، مورد پیگیری قرار گرفته و ثبت شده که گزارش آن ارائه خواهد شد.

گفتنی است گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۱۱ برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با  ۱۸ رأی موافق تأیید شد.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 29315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =