مناسب‌سازی مسیرهای منتهی به منازل توانیابان در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به طرح خدمت به توانیابان منطقه، گفت: این طرح شامل سه بخش است که یکی از آنها مناسب سازی مسیرهای منتهی به نشانی و منازل شهروندان توانیاب است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، پس از اجرای طرح خدمت در منطقه که حول محورهای خدمات شهری، عمرانی و ترافیک اجرا شد، این بار نوبت به شهروندان توانیاب منطقه رسیده است.رضا شنگی شهردار منطقه با اشاره به طرح خدمت به توانیابان منطقه، گفت: این طرح شامل سه بخش است که یکی از آنها مناسب سازی مسیرهای منتهی به نشانی و منازل شهروندان توانیاب است.
شهردار منطقه تصریح کرد: بخش دوم، پایلوت مناسب سازی ۱۴۰۱ اداره کل شهرسازی و معماری است که این بخش نیز شامل سه بخش است. اولین بخش مناسب سازی ۹ معبر «امین الملک»، «پیغمبری»، «سجادشمالی»، «یافت آباد»، «زمزم»، «عبدل آباد»، «جوانه» و «هلال احمر» است.
شنگی گفت: در این طرح مقرر شده نوار بساوایی در معابر فوق الذکر مرمت و اجرا شود. علاوه بر آن، آرام سازی تقاطع های این معابر مدنظر است تا تردد افراد توانیاب با سهولت بیشتری انجام شود. همچنین با تدابیر اتخاد شده بر روی انهار، پل یا رمپ اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه تصریح کرد: جهت تردد ایمن تر افراد توانیاب، معابری که نیاز به خط کشی عابر پیاده و نصب تابلوهای ترافیکی دارند، اجرا می شود. از نکات قابل توجه دیگر و مناسب سازی معابر برای این افراد، رفع موانع و ناهمواری های احتمالی معابر است.
وی در خصوص مناسب سازی بوستان های منطقه جهت استفاده شهروندان توانیاب گفت: مناسب سازی بوستان های «آل احمد»، «گلسار»، «گلناز»، «بهاران»، «هویزه»، «طلائیه»، «سلامت»، «فریناز» و «صوفی» از دیگر بخش های پایلوت مناسب سازی ۱۴۰۱ است. مقرر شده در این طرح، بوستان های مذکور به شکل کامل جهت استفاده توانیابان عزیز منطقه مناسب سازی شوند، هر چند بخشی از بوستان های فوق بیش از ۵۰ درصد مناسب سازی شده اند.

شنگی گفت: در این بخش قرار است اصلاح و مناسب سازی سرویس های بهداشتی ویژه افراد توانیاب، اصلاح رمپ های موجود در بوستان ها، اصلاح و بهسازی آب خوری افراد توانیاب و اصلاح و مناسب سازی لوازم ورزشی و پارکینگ های بوستان های مذکور انجام شود.
وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده در طرح، بوستان های مذکوری که فاقد ویلچر هستند، جهت سهولت تردد به ویلچر مجهز شوند. همچنین ایستگاه های اتوبوس همجوار و ساختمان های مجاور، جهت استفاده راحت تر شهروندان توانیاب، مناسب سازی خواهند شد.
شنگی اظهار کرد: بخش دیگر پایلوت مناسب سازی ۱۴۰۱ این است که ساختمان اصلی شهرداری منطقه و ساختمان بهزیستی جهت استفاده شهروندان توانیاب مناسب سازی می شوند.

شهردار منطقه با اشاره به سومین بخش طرح خدمت به شهروندان توانیاب گفت: مناسب سازی ساختمان و معابر منتهی به مرکز بهزیستی خزانه از دیگر بخش های این طرح است. با توجه به اینکه ساختمان بهزیستی خزانه فرامنطقه ای است، طبق تدابیر در نظر گرفته شده، به شکل کامل مناسب سازی می شود تا شهروندان توانیاب خارج از منطقه با سهولت بیشتری به این ساختمان دسترسی داشته باشند.
گفتنی است طبق بررسی های انجام شده معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه، ۹۹ شهروند توانیاب در سطح منطقه اعلام نیازمندی کرده اند که از این تعداد ۳۷ شهروند درخواست عمرانی و ۷ شهروند درخواست ترافیکی داشته اند.
انتهای پیام/

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 29318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =