تقدیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری از اقدامات مدیریت بحران تهران

جلسه شورای مدیران حوزه معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهر تهران با هدف آشنایی با فعالیت‌های مدیریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و امضای تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل آموزش شهروندی در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به تلاش مستمر و مداوم سازمان مدیریت بحران تهران در حوزه ارتقای ایمنی پایتخت، بر اجرای وظایف مشترک بخش‌های مختلف معاونت اجتماعی و امور فرهنگی با مدیریت بحران تاکید کرد و یادآور شد: در گذشته اداره کل سلامت بیشترین ارتباط را با مدیریت بحران داشت، اما اکنون هم در آموزش‌های شهروندی، هم در امور مدارس، اداره کل فرهنگی، سازمان اجتماعی، سازمان ورزش و دیگر بخش‌های معاونت اجتماعی، باید سهم خود از وظایف مدیریت بحران بر عهده بگیرند.

وی افزود: در دوره مدیریت آقای نصیری در مدیریت بحران تهران شاهد این هستیم که این سازمان به جایگاه درستی برگشته است و با  همت ایشان و همکارانشان  اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت بحران رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که در کنار این عزیزان  باشیم و آن چیزی که تکلیف است و برای ما تعیین شده از فرهنگ‌سازی گرفته تا آموزش را در حوزه مدیریت و پیشگیری بحران بر عهده بگیریم.

وی گفت: همچنین باید به این نکته توجه کنیم که زیرساخت‌های شهری در اختیار خود را برای روزهای بحرانی آماده کرده و  وظیفه داریم این موضوع را پیگیری کنیم.

وی بر افزایش نقش معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران در کمیته‌های ستاد مدیریت بحران تاکید کرد و یادآور شد: معاونت‌های شهرداری هر کدام وظایفی تخصصی دارند، اما وظیفه ما عام‌تراست. به عنوان مثال یکی از موضوعات ما در جلسه بررسی وضعیت سرای محلات در روزهای گذشته، بررسی توسعه خانه‌های  دوام و ایمنی بود که باید  در همه مناطق ما ایجاد شود.

وی همچنین بر مشخص شدن اعضای گروه‌های دوام مسجدمحور در مساجد شهر تهران و نیز توسعه آموزش‌های مدیریت بحران در حوزه بانوان به منظور توسعه آموزش‌ها شهروندان تاکید کرد.

توکلی زاده در ادامه افزود: همین جا وظیفه دارم از آقای نصیری تشکر کنم.در تمام رخدادهایی که سال گذشته ما  در سطح  شهر داشتیم، همه  اعضای ستاد و سازمان مدیریت بحران تهران پای کار آمده‌اند . حتی در برخی برنامه‎ها از ما جلوتر بودند، زودتر آمدند و دیرتر رفتند. خودشان غیرت این را داشتند که کارها زمین نماند. در تمام مراسم‌ حضور داشتند و کمک کردند و نقش‌شان را ایفا کردند.

در ادامه این برنامه، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به معرفی مرکز عملیات اضطراری شهر تهران پرداخت و با اشاره این که این مرکز، اتاق فرماندهی مدیریت بحران تهران است، از این زیرساخت به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ شهرداری نام برد که نمونه آن در کشور وجود ندارد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سامانه های به کار رفته در این مرکز و نحوه فعالیت هر یک از این سامانه‌ها در ادامه به تشریح فعالیت‌های سازمان در بخش‌های مختلف مربوط به پیشگیری از بحران، آمادگی و مشارکت‌های اجتماعی و قرارگاه ایمنی کالبدی پرداخت .

همچنین در این برنامه، تفاهم‌نامه مشترک اداره کل آموزش‌های شهروندی و سازمان پیشگیری و  مدیریت بحران شهر تهران امضا شد.

در ادامه این نشست مشترک، شاهین مظفری معاون بازیابی، توانمند سازی و مشارکت جامعه محور سازمان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این معاونت در خصوص فعالیت گروه‌های دوام، خانه‌های دوام و ایمنی و نحوه آموزش این داوطلبان در بخش‌های مختلف ارائه داد.

انتهای پیام 

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 29324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =