مناسب‌سازی هفت کیلومتر از معابر منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ از اجرای عملیات مناسب سازی معابر به طول تقریبی هفت کیلومتر جهت افزایش رفاه حال معلولین و جانبازان توسط عوامل اجرایی معاونت فنی و عمرانی منطقه ۲۱ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ محمدرضا پوریافر گفت: تا به امروز در منطقه ۲۱ در زمینه بهسازی و مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان اقدامات بسیار موثری انجام گرفته و در ماه‌های اخیر در حوزه بهسازی و مناسب سازی معابر و پیاده روها، اعتبار ویژه‌ای تخصیص یافته است.

پوریافر افزود: مناسب سازی شهرک‌ها، بازارچه ها، میادین میوه و تره بار، ورودی بوستان ها، مساجد، احداث مسیر عبور معلولین، تعویض کفپوش های فرسوده و خراب، ایمن سازی آبنما های بوستان ها، مناسب سازی سرویس های بهداشتی فرنگی جهت استفاده افراد کم توان، احداث رمپ ویژه معلولین بخشی از اقدامات بوده که تا به امروز در این زمینه پیگیری شده است.

وی ادامه داد: عملیات مناسب سازی بوستان های دارالشهداء (ع)، لاله، الزهرا (س)، بانوان، بهار و گل های بهاری شامل اجرای مسیر ویژه نابینایان، نصب نیمکت و آبخوری و ست های ویژه معلولین، مناسب سازی ساختمان های سرای محله‌های تهرانسر شمالی، تهرانسر شرقی و تهرانسر غربی شامل مناسب سازی سرویس های بهداشتی جهت معلولین، نصب هندریل و ترمز پله، نصب کفپوش های بساوایی، احداث و مرمت رمپ ویژه معلولین، تجهیز کلیدهای فرمان آسانسورها جهت نابینایان به کلیدهای بریل انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۱ تاکید کرد: مناسب سازی هفت کیلومتری از معابر مهم شامل بلوارهای گلها، یاس، شاهد، فاطمیه و خیابان شهید رجایی؛ شامل نصب کفپوش هایی بساوایی، همسطح سازی معابر، نصب کفپوش های هشدار و سنگدال از خرداد ماه سال جاری تاکنون، از جمله اقداماتی‌ست که توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۲۱ در راستای مناسب سازی فضاهای شهری جهت استفاده افراد کم توان انجام شده است.

پوریافر در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ها در این زمینه بر این است تا شرایط حضور عادلانه شهروندان معلول و جانباز ساکن محله های منطقه ۲۱ در معابر و اماکن عمومی و مناسب سازی معابر محلات با اولویت معابر پرتردد از سوی شهرداری این منطقه فراهم شود و تا رسیدن به حد مطلوب نیز ادامه دارد.

انتهای پیام 

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 29344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =