۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 2936

میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به مرز ۲۱ میلیون تومان نزدیک شد

گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق تهران است؟

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آمار بازار مسکن تیرماه ۱۳۹۹ در شهر تهران را منتشر کرد
  گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق تهران است؟

شهر: تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد، در تیر امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۲۰ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان برآورد شده و منطقه یک تهران همچنان گران ترین منطقه است.

به گزارش شهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آمار بازار مسکن تیرماه ۱۳۹۹ در شهر تهران را منتشر کرد. براساس این گزارش، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۲۰ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان برآورد شده که نسبت به ماه گذشته که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی  ۱۹میلیون و ۷۱ هزار تومان بود، افزایش حدود یک میلیون و ۹۱۴ هزار تومانی را نشان می‌دهد. در نتیجه، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در تیرماه نسبت به خرداد ماه ۱۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تیر ماه پارسال ۱۳ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان بود که طی یکسال رشد هفت میلیون و ۳۶۰ هزار تومانی در هر مترمربع داشته است. به عبارت دیگر، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در تیرماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۴.۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار، به ترتیب مناطق پنج، چهار، دو و یک بیشترین معاملات مسکن را در تیرماه امسال داشتند و کمترین معاملات مسکن با تعداد ۷۳ معامله در منطقه ۱۹ انجام شده است. همچنین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به ۴۵ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسیده که در مقایسه با ماه قبل یعنی خرداد امسال، نزدیک به سه میلیون تومان افزایش داشته است. منطقه سه در رتبه دوم گران‌ترین واحدهای مسکونی است به طوریکه در تیر امسال هر مترمربع خانه در این منطقه به قیمت ۳۸ میلیون ۴۲۴ هزار تومان معامله شد، کمترین میزان قیمت هر مترمربع مسکن در تهران هم در منطقه ۱۸ تهران با متری ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شده است.

این افزایش قیمت مسکن در شرایطی است که میزان معاملات در این بخش سه برابر شده است، به طوری که تعداد مبایعه نامه‌های صادر شده در بخش مسکن در تیر ماه امسال ۱۴ هزار و ۳۳۰ واحد بوده، در حالی که در تیرماه سال گذشته چهار هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی به فروش رسیده است، بنابراین تعداد مبایعات در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، معادل ۱۹۲.۶ درصد رشد داشته و تقریبا سه برابر شده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 2936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =