مناسب‌سازی ۶۰ درصدی بوستان‌های منطقه ۲/ رشد ۲۰۰ درصدی مناسب‌سازی معابر منطقه ۵

تور بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شاخص مناسب‌سازی شهرداری تهران در مناطق ۲ و ۵ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز -چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱- تور بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شاخص مناسب سازی شهرداری تهران در مناطق ۲ و ۵ تهران برگزار شد.

ابتدا خبرنگاران با حضور مهدی صالحی شهردار منطقه۲ از ساختمان شهرداری این منطقه بازدید کردند. سپس رضا گرزین دبیر کمیته مناسب سازی منطقه ۲ توضیحاتی را درخصوص پروژه‌های مناسب سازی ارائه کرد.

رضا گرزین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از سال ۱۳۹۷ با ابلاغ قانون جامع معلولان، کمیته مناسب سازی تشکیل شد. مناسب سازی در سه بخش ساختمان اداری، پیاده راه و بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر کمیته مناسب سازی منطقه ۲ درباره مناسب‌ سازی‌های منطقه، گفت: ۲۸ ساختمان اداری و فرهنگی در منطقه وجود دارد که ۸ ساختمان به طور کامل مناسب سازی شده و ۲۰ ساختمان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در دست مناسب سازی هستند.

گرزین ضمن اشاره به وجود ۱۲ بوستان، افزود: ۷ بوستان به صورت کامل و ۵ بوستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در دست مناسب سازی هستند. همچنین یک میلیون و ۷۵۴ هزار متر مربع پیاده راه وجود دارد که اقدامات مناسب سازی از سنوات قبل انجام شده است اما طبق طرح جامع، ۱۶ محور باید تا مهر ۱۴۰۱ مناسب سازی می‌شدند که درحال حاضر از ۳۴.۵ کیلومتر طول، ۲۷ کیلومتر مناسب سازی شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: ساختمان‌های اداری منطقه شامل مسیر بساوایی، رمپ و ویلچر هستند. همچنین منطقه ۲ اولین منطقه ایست که ۹ دستگاه نفربر و ویلچر بر در ساختمان ها نصب کرده است.

خبرنگاران پس از بازدید ساختمان از پیاده راه مناسب سازی شده بلوار خوردین بازدید کردند و پس از آن به سمت بوستان نیما رفتند. بوستان نیما جزو معدود بوستان‌های منطقه ۲ است که به صورت کامل مناسب سازی شده و برخوردار از مسیر بساوایی، هندریل، جایگاه ویژه پارک خودرو معلولان در بوستان، صندلی‌های ویژه معلولان و ویلچر داران و همچنین سرویس بهداشتی مناسب سازی شده است.

رشد ۲۰۰ درصدی مناسب سازی معابر منطقه ۵ 

خبرنگاران پس از منطقه ۲، از بوستان‌های منطقه ۵ بازدید کردند. حامد مقدسی معاون فنی و عمران منطقه ۵ تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: طی سنوات گذشته منطقه ۵ رتبه نخست بین مناطق ۲۲ گانه را در حوزه مناسب سازی داشت و امسال هم منطقه ۲ و ۵ باهم جزو رتبه نخست و دوم بودند.

مقدسی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ کیلومتر معبر طی دو سال مناسب سازی شده است، افزود: اما باتوجه به طول معابر منطقه باید نگاه ویژه‌تری به مناسب سازی صورت گیرد. 

علاوه بر مناسب سازی پیاده راه‌ها، بوستان‌ها هم درحال مناسب سازی هستند تا معلولان و افراد کم توان از این بوستان‌ها استفاده کنند. 

به گفته معاون فنی و عمران منطقه ۵ تهران؛ طی سنوات گذشته تا به امروز ۱۱ بوستان مناسب سازی شده‌اند که فقط امسال هفت بوستان انجام شد.

وی ضمن اشاره به مناسب سازی کامل بوستان‌هایی نظیر شیبا و الهام، گفت: استقرار وسایل بازی ویژه معلولان و مناسب سازی سرویس‌های بهداشتی همراستا با افزایش ارتقا کیفیت سرویس‌ها در دستور کار قرار گرفته است و این مناسب سازی در بوستان شیبا به صورت کامل اجرا شده است.

مقدسی در ادامه سخنان خود عنوان کرد که بسیاری از سرای محلات نظیر بهنام، جنت آباد، سازمان برنامه جنوبی، اکباتان و … امسال مناسب سازی شده‌اند.

وی در ادامه، بیان کرد: طبقه مصوبه هرسال باید دو بوستان، دو معبر و دو ساختمان اداری مناسب شود که امسال ۲۰۰ درصد رشد در مناسب سازی معابر منطقه ۵ اتفاق افتاده است. فراتر از لیست اعلامی معاونت امور مناطق، اقدامات مناسب سازی انجام شده است.

معاون فنی و عمران منطقه ۵ تهران در بخش پایانی سخنان خود، گفت: سه سرای محله که کاملاً فاقد اصول مناسب سازی بودند، امسال مناسب سازی شدند. ساختمان شهرداری منطقه ۵ نیز مناسب سازی شده است.

براساس این گزارش مهدی صالحی شهردار منطقه 2 در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شهرداری تهران براساس طرح جامع مناسب‌سازی شهری که تهیه و به تصویب رسیده است برنامه‌های خود را در قالب آن اجرا می‌کند. برنامه‌های حوزه مناسب‌سازی معابر در منطقه 2 ذیل برنامه‌های طرح جامع مناسب‌سازی شهر تهران اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۲ تهران با بیان اینکه این کار از سنوات گذشته آغاز و مستمرا ادامه پیدا می‌کند تا به نتیجه نهایی در طرح مناسب‌سازی شهر تهران دست پیدا کنیم، افزود: هرساله برشی از طرح جامع مناسب‌سازی شهر تهران در مناطق مختلف تعیین و اجرا می‌شود.

به گفته صالحی؛ در قالب برش سالانه امسال برای منطقه 2 مناسب‌سازی 4 کیلومتر از معابر و بزرگراه‌ها تعریف شده که با گذشت حدود 9 ماه از سال جاری، 27 کیلومتر از معابر منطقه 2 مناسب‌سازی شده است.

وی درباره مناسب سازی بوستان‌ها، عنوان کرد: همچنین در سال جاری مناسب‌سازی 4 بوستان برای منطقه 2 در نظر گرفته شده بود که تا به امروز تمام این 4 بوستان برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه 15 میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه جهت مناسب‌سازی معابر بوستان‌ها و ساختمان‌های اداری شهرداری تهران درنظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر استفاده از بودجه از بخشی از بودجه عمرانی در قالب مناسب‌سازی در منطقه 2 بهره برده ایم.

انتهای پیام/

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 29366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =