تشکیل کارگروه بابت رسیدگی به مشکلات انشعاباتی محله کن/۳۶ ایستگاه مترو در منطقه ۵ در حال ساخت است

شهردار منطقه ۵ تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شاخص مناسب‌سازی این منطقه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز -چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱- احسان شریفی شهردار منطقه ۵ تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شاخص مناسب سازی این منطقه به پرسش خبرنگاران در زمینه‌های مختلف در حوزه شهری پاسخ داد.

شریفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ازدحام ایستگاه مترو صادقیه و اقدامات در دستورکار برای بهبود وضعیت، گفت: میدانگاه صادقیه در سال گذشته برای ساماندهی دستفروشان در جوار ایستگاه مترو صادقیه ساخته شد. چند روز گذشته بازدیدی از ایستگاه مترو صادقیه و پایانه صادقیه به عمل آمد و امروز هم از پایانه آزادی بازدید شد.

شهردار منطقه ۵ در ادامه اضافه کرد: تلاش می‌شود که با نظارت میدانی وضعیت منطقه را بهبود ببخشیم کما اینکه طی چند روز گذشته وضعیت سرویس رسانی حمل و نقل عمومی و تخلیه و بارگیری مسافران در پایانه صادقیه بهتر شده است.

شریفی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: سه محدوده (مرادآباد، حصارک و کن) وجود دارد که مستعد ساخت و ساز غیر مجاز هستند. برای محدوده کن، طرح تفصیلی در سال ۱۳۹۸ تهیه و به تصویب رسیده است. اخیراً شهردار تهران به طور مستقیم به این موضوع ورود کرده است و طرح پیشنهادی نیز به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: اعضای کارگروه ماده ۵ به جز شهرداری با این طرح موافقت نکردند. پس از صحبت شهردار تهران با اهالی محله کن و اعمال تغییراتی، دوباره در کارگروه ماده ۵ توسط شهردار تهران مطرح شد تا در کمیسیون هم بررسی شود.

شهردار منطقه ۵ در ادامه گفت: امیدواریم که با این طرح، محله کن از ساخت و ساز غیرمجاز نجات پیدا کند. شهردار تهران درخصوص انشعابات محله کن دستورات تسهیل گرانه‌ای صادر کرده است. قرار شده کارگروهی بابت رسیدگی به مشکلات انشعاباتی محله کن تشکیل شود.

شریفی درباره محله حصارک و ساخت و سازهای غیرمجاز، عنوان کرد: اهالی درخواست افزایش طبقات را دارند. اگر طرح به نحوی تامین شود که مردم مقید به ضوابط شهرسازی باشند و رضایت مردم حاصل شود، مشکل ساخت ‌ و سازهای این محله هم حل خواهد شد. البته کمیسیون ماده ۵ هم باید شرایط مردم را درک کند چرا که ممکن است همه پلاک‌ها امکان تامین صد در صدی پارکینگ را نداشته باشند.

وی درباره محله مرادآباد، توضیح داد: در مرادآباد بافت مشکل داری وجود ندارد و عمده مشکل ۵ هزار و ۳۰۰ قطعه زمینی است که در اراضی ملی به شهروندان با سند تک برگ مشاعی صادر شده، واگذار شده است. دولت موظف است که برای این اراضی زمین جایگزین معرفی کند. وزارت راه و شهرسازی اراضی معرفی کرده‌ که برابر با ارزش اراضی شهروندان نیست و شهروندان هم این موضوع را نمی‌پذیرند. همه بناهایی که به صورت شبانه ساخته شده بود هم تخریب شده‌اند.

شهردار منطقه ۵ تهران درباره بی خانمان‌های دره فرحزاد نیز عنوان کرد: طی یک‌سال گذشته با هماهنگی قضایی بخش قابل توجهی از معتادان دره فرحزاد جمع آوری شدند و به مراکز اقامتی، نگهداری و کارآفرینی شهرداری نظیر یاورشهر اعزام شدند. کارتن خواب‌ها یا بی خانمان‌هایی که خانه ندارند و معتاد نیستند نیز می‌توانند به دو گرمخانه‌ منطقه ۵ مراجعه کنند.

شریفی درباره سرانه‌های این منطقه، گفت: منطقه ۵ جزو مناظق برخوردار است. همچنین شبکه معابر آن به صورت مهندسی ساخته شده است. ۳۶ ایستگاه مترو درحال ساخت در منطقه وجود دارد. مردم جزو طبقه متوسط هستند و سه برابر متوسط مناطق ۲۲ گانه، معامله مسکن در این منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 29395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =