دستورات ویژه رئیس‌جمهور برای تامین منابع مالی تکمیل مترو خط پرند

مدیرعامل شرکت مترو تهران از مساعدت و دستور اکید رئیس جمهور مبنی بر تکمیل مترو شهر پرند و اتصال آن به مترو پایتخت در سفر به شهرستان رباط کریم خبر داد.

محسن هرمزی در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره تصمیمات رئیس جمهور در سفر استانی خود به شهرستان رباط کریم و شهر پرند در حوزه تکمیل خط مترو تهران - پرند گفت: همان طور که می دانید عملیات اجرایی خط مترو تهران - پرند از سال ۹۱ شروع و تا مرداد سال ۹۶ فاز نخست این پروژه تا فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره )  به بهره برداری رسید، اما از مردادماه سال ۹۶ پروژه تکمیل خط مترو پرند دچار وقفه شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: سال ۱۴۰۱ دولت در بودجه خود اقدام به تخصیص بودجه نقد ۲۱۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه کرد و قرار شد ۷۵۰ میلیارد تومان نیز از محل آورده های شرکت عمرانی شهر پرند به پروژه تزریق شود تا فاز سوم آن در قالب یک خط به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی ریل گذاری و احداث مسیر این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر از فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) تا شهر پرند در قالب خط رفت انجام شده و تست سرد آن نیز در تیرماه امسال انجام شد.

هرمزی یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت خط برگشت نیز در حال انجام است که البته متاسفانه در تزریق منابع مالی غیر نقد برای تکمیل آن دچار مشکلاتی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز رئیس جمهور دستورات خوبی در زمینه تکمیل مترو پرند به وزیر راه و شهرسازی دادند، تاکید کرد: با توجه به اینکه پروژه خط مترو تهران - پرند به صورت عمرانی است، تزریق منابع مالی آن نیز تکلیف دولت است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: درخصوص ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه نقدی که در بودجه ۱۴۰۱ دولت مطرح شده بود، قرار شد در قالب  مصوبات سفر امروز رییس جمهور، مجددا مورد تاکید قرار گیرد. اگر این اتفاق رخ دهد، ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه غیر نقد و ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه نقد به پروژه تزریق شده و مرحله سفارش گذاری تامین تجهیزات فاز سوم پروژه که عمده آن در زمینه تامین ادوات سیستم برق رسانی و ... انجام می شود.

هرمزی ادامه داد: در خصوص ۷۵۰ میلیارد بودجه غیر نقد، رئیس جمهور امروز دستور تسریع امور را ابلاغ  و در خصوص ۲۱۰ میلیارد بودجه مصوب نقد هم تاکیدات لازم را داشتند تا در بین مصوبات سفر امروز قرار گیرد؛ این مبلغ در قانون بودجه امسال دولت نیز دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که امروز با حضور رئیس جمهور پیگیری شد، تامین دو فیدر ۷.۵ مگاواتی توسط وزارت نیرو برای برق رسانی به خط مترو پرند بود؛ در این رابطه نیز رئیس جمهور دستورات لازم را به وزیر نیرو دادند تا عملیات اجرایی و عمرانی برق رسانی در موعد مناسب انجام شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره زمان تکمیل و بهره برداری از خط مترو تهران - پرند یادآور شد: برآورد زمانی ما در صورت تامین به موقع منابع مالی این است که خط دوم این پروژه را نیز ظرف سه ماه آینده تکمیل کنیم و بتوانیم تست گرم خط را تا قبل از سال جاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه سناریوهای راه اندازی این خط در بهار ۱۴۰۲ گفت: خوشبختانه در مسیر باقی مانده تا تکمیل پروژه با معارض و مانع خاصی مواجه نیستیم و تنها مساله مهم، موضوع تامین به موقع منابع مالی است.
انتهای پیام/
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 29401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =