مسئولین کشور مکلف به کوشش و تلاش هستند/ باید بار اقتصادی را از روی دوش مردم برداشت

شهردار تهران تاکید کرد: مسئولین کشور مکلف هستند قیام، کوشش و تلاش کنند بار مردم را از روی دوش مردم سبک کنند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی در تجمع بزرگ مردمی عزاداران فاطمی در پاسداشت شهدای امنیت که در مسجد جامع نارمک برگزار شد، گفت: هزاران درود و سلام ما به تمام رهروان راه حق در طول تاریخ به ویژه رهروان راه حق ، ائمه اطهار علیها سلام به ویژه حضرت زهرا (س) و تمام رهران ایشان است.

وی در ادامه گفت: اتفاقات اخیر فراتر از فتنه است آنقدر آشکار است که دشمنان ایران قوی و انقلاب اسلامی در پی چه هستند؛ اساس تمامی این اتفاقات این است که آنها توجه کردند که اگر انقلاب اسلامی در مرحله تحقق شعارها و آرمان های خود موفق شود آنچه بر زبان رانده و آنچه در سراسر جهان در دل ها جای گرفته آنها را در عمل پیاده کند و به عنوان الگویی کامل را به سراسر جهان بنمایاند؛ این انقلاب دیگر هیچ شکستی را پذیرا نخواهد بود.

وی تاکید کرد: دشمنان، مخالف پیشرفت و قدرت ما هستند و تمام تلاش خود را می کنند که در این وضعیتی که جهان در آستانه یک نظم جدید و شرایط مشخصی است، رقبای خود را از صحنه خارج کنند.

شهردار تهران ادامه داد: سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که چند ماه پیش متتشر شد به صراحت از چین، روسیه و ایران به عنوان رقیب، تهدید و بدیل یاد می کند.

وی افزود: آنجا به صراحت عنوان می کند چین رقیب، روسیه تهدید و ایران بدیل و جایگزین ماست.

زاکانی ادامه داد: تمام تلاش آنها این بود که نگذارند ملت ایران از این پیچ تاریخی عبور کند و تلاش کنند ایران را تجزیه کنند و اگر نتوانستند کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان را کانون توطئه های خود قرار دهند و سراسر کشور را درگیر کردند اما تلاش این بود تا این سه نقطه را هدف گذاری دقیق داشته باشند و بتوانند تجزیه را حاصل کار خود قرار دهند.

شهردار تهران افزود: اما دشمن، با سیلی محکم مردم رشید ایران و نیروهای انتظامی و بسیج نتوانستند به اهدافشان برسند.

شهردار تهران یادآور شد: ما در عداوت دشمن شکی نداریم. ما در دشمنی دنباله ها و جیره خواران او منافقان و دیگران بی تردید به یک شفافیتی رسیدیم و بیش از ۴۰ سال است که پرونده آنها در مقابل ملت ایران گشوده شده است.

وی تاکید کرد: ما در عدم صلاحیت رژیم کودک کش اسرائیل، رژیم کودک کش و جانی آل سعود هیچ شکی نداریم و آنها کار خود را می کنند اما آنچه که ما باید به آن توجه کنیم این است که در شرایطی که در کشور ایجاد شد؛ برای ما فرصت جدیدی را خلق کرد که ما با دقت جامعه خود را ببینیم.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: انقلاب اسلامی اگر در درون مستحکم بود هیچ دشمن و حیله گری نمی تواند حریف آن شود لذا دشمن عداوت؛ عدم صلاحیت و وحشیگری خود را نمایان کرد بارها این رویکرد نمایان شده بود و باردیگر نمایان کرد.

وی افزود: مهم این است که ما از این موضوع یک فرصت جدی برای ایران اسلامی بسازیم. اگر آنها طمع کردند که مشکلات مردم محل اعتراض آنها قرار گیرد؛ مسئولین کشور مکلف هستند قیام، کوشش و تلاش کنند بار مردم را از روی دوش مردم سبک کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت انقلابی امروز توجه خود را به مسکن، معیشت، سلامت و امنیت مردم معطوف کرده است ادامه داد: دشمنان می بینند که مشکلات زیاد است اما افق روشن است و کارکردهای اقتصادی در جهتی است که باید بار اقتصادی را از روی دوش مردم بردارند.

زاکانی افزود: معیشت، سلامت و مسکن مردم امروز تنگناهایی را برای آنها ایجاد کرده است اما به لطف الهی و دولت انقلابی مسیری دنبال می شود که به کاهش این آلام و دردهای مردم منتهی می شود لذا ما نباید به این مساله بسنده کنیم. باید همه قیام کنیم و تلاش و کوشش کنیم با سرعت و یک سرعت مشخص بار مردم را سبک کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: این تلنگرها باید ما را بیدار کند. مروم ما با بصیرت و آگاهی با دقت و با دشمن شناسی و فهم موقعیت و توجه به کلام مقام معظم رهبری با آنها همراهی نکردند اما این بار مسئولیت ما را کم نمی کند بلکه سنگین تر می کند که چنین ملت بزرگی اگر در تنگنا هستند تلاش ما مضاعف شود که بتوان مشکلات مردم را کم کرد.

علیرضا زاکانی تاکید کرد: این رویکرد همان همتی است که رئیس جمهور ما در دستور کار خود دارد و به صورت شبانه روزی در تلاش است .

وی همچنین گفت: دشمن از غفلت بخشی از جامعه ما استفاده کرد و جنگ شناختی خود را به گونه ای دنبال کرد که ما به ازای آن بتواند با نشان دادن باطل به حق و ایجاد شرایطی که شناخت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، مردم را با خود همراه کند.

شهر دار تهران افزود: در این شرایط نیاز به جهاد تبیین و مطالبه است، باید تلاش شود هم تبیین شود تا دشمن نتواند از غفلت ما سوء استفاده کند و هم باید مطالبه کرد از هر مسئول و مدیری تا کارهای خود را به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: امکان دارد من مسئول در هر موقعیتی که قرار می گیرم دچار غفلت و خواب آلودگی شوم اینجا جایی است که ملت و جوانان عزیز، بنده را از غفلت خارج کنند.

زاکانی بیان کرد: وقتی بصیرت در جامعه در ابعاد مختلف و بیداری و آگاهی در لایه های متفاوت جریان داشته باشد و وقتی خدمت و پیشرفت در جامعه عیان شود آن زمان است که دشمن شکست می خورد.

وی یادآور شد: دشمن ما به شدت علاقه مند است تا نظام اسلامی را محکوم به ناکارآمدی کند و از قبل ایجاد نارضایتی ناامیدی و نفرت به نماد های ایران عزیزمان آن امر باطل خود را پی گیری کند. ما باید چشمان خود را باز کنیم موضوعات را دنبال و حتی قیام کنیم تا جایی که توان داریم رضایت مندی را در جامعه بالا ببریم. تلاش کنیم امید را در جامعه و افق روشن را در مقابل ملت جوانان قرار دهیم و افتخار را آنچنان در جامعه برجسته کنیم که جای جای این مملکت افتخارات برجسته خود را به رخ دیگران بکشد.

شهردار تهران تاکید کرد: شهدایی که اولیا و عزیزان و فرزندان آنها در بین ما هستند؛ پیامشان این بود که ما مظلومانه رفتیم اما نگذاشتیم بار دیگر ناحق در جامعه ما مستولی پیدا کند و اسباب زر و زور و نفاق و شرک در دنیا بخواهد و بتواند به نظام اسلامی که حاصل رهروان راه حق در طول تاریخ است ضربه بزند اما از ما انتظار دارند که تمسک به اسلام را فراموش نکنیم.

وی گفت: توجه و دقت و پاسداری از ایران را فراموش نکنیم تبعیت از رهبری انقلاب را فراموش نکنیم و نسبت به ملت عزیز ایران بی تفاوت نباشیم.

زاکانی افزود: با اقتدار در مقابل دشمنان ایران اسلامی بایستیم اما با محبت آرمان‌های انقلاب را در بین خودمان دنبال کنیم که تحقق آن در دستور کار انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمن ما ناکام مانده است اما این ناکامی به این اندازه کافی نیست. ما باید ریشه مشکلات را در کشور خشک کنیم. ما باید بصیرت را جایگزین غفلت کنیم. باید نصرت بر مشکلات را با آسایش و دقت با ارائه خدمت شایسته به مردم و ارائه پیشرفت در جامعه جبران کنیم. این کار شدنی است و در دسترس ماست و آن چیزی است که خون بهای آن شهدای ایران عزیز است که قیمت آنها خیلی بالاست.

شهردار تهران بیان کرد: ما سال ۹۱ محضر رهبر انقلاب رسیدیم یک جمع محدودی از عزیزان ، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند. وقتی یکی از فرماندهان از مشکلات روز گفت و گلایه کرد رهبر معظم انقلاب فرمودند اولا مشکلات هست و هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد اگر درست عمل کند تمام مشکلات حل می شود.

وی یادآور شد: نکته دومی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند این بود که قبل از انقلاب کار راحت بود اما با انقلاب کار سخت شد در جنگ به اوج سختی ها رسیدیم و بعد فرموند جنگ با تمام سختی هایش در مقابل شرایط فعلی هیچ است. اکنون سال ۱۴۰۱ است و شرایط سال ۹۱ در مقابل شرایط اکنون هیچ است.

زاکانی تاکید کرد: شرایط روز به روز سخت تر می شود مانند قله نوردی که هر لحظه ای که به فتح قله نزدیک می شود شرایط صعود برای او سخت تر می شود اما افتخار فتح آن قله به نام مردم رشید ایران و مقدمه سازی ظهوربه نام این مردم انشالله به فضل الهی میسر می شود.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هرکسی خسته شده و یا دچار انحراف شود یقین بدانید جوانان نمی گذارند انقلاب از مسیر خود خارج شود.

شهردار تهران با بیان اینکه این انقلاب به لطف صاحب حقیقی آن به دست صاحب حقیقی خود خواهد رسید؛ افزود: فرمایشات رهبری برخواسته از باطنی پاک و جلوه ای از حق است که تحقق آن در تمام ادوار گذشته تا به امروز برای ما واضح و مشخص است.

وی ادامه داد: آینده بسیار روشن است و ما به عنوان مسئولین از خدمت به مردم و پیشرفت نباید غفلت کنیم. امروز دشمن شکست خورد اما باید امید او را ناامید کرد. ما باید بتوانیم دشمنانمان را در مقام عمل و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در داخل کشور آنگونه ناکام بگذاریم که راه برگشتی برای آنها باقی نگذاریم که این مساله انشالله در آینده نزدیک محقق می شود.

زاکانی بیان کرد: ما ۴۴ سال راه طی شده با افتخار داریم. فراز و نشیب داشتیم اما درس گرفتیم از امروز باید درس بگیریم و دشمن را ناکام بگذاریم و زمینه دشمنی آنها را در کشور از بین ببریم. امروز بیش از هر روز در کشور انقلاب اثرات منطقه ای و جهانی خود را دارد و امید داریم انشالله راه این شهیدان را بتوانیم دنبال کنیم که بزرگترین خدمت به خودمان برای سعادتمندی دنیوی و اخروی است.

انتهای پیام/

۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
کد خبر: 29402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =