مذاکره با شرکت‌های ساختمانی برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت‌وساز/ تفاوت شمال و جنوب پایتخت به دلیل کم‌کاری در سنوات گذشته زیاد است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، نایب رییس شورای شهر و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در حاشیه آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در تهران در جمع خبرنگاران به ذکر نکاتی پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی در حاشیه آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهردار تهران در بخش مسکن این ایده را دارد که از ساخت ۵۰ هزار واحد در تهران به ۱۸۰ هزار واحد برسیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: امروز شاهد کلنگ زنی ۱۱ هزار واحد مسکن بودیم. با استفاده از مشوق های بافت فرسوده و مشوق تخفیف ۴۰ درصدی شورای شهر شاهد این اتفاق هستیم؛ تاکنون گودبرداری، فوندانسیون و سفت کاری برخی از پروژه ها انجام شده است.

وی بیان کرد: وقتی پروانه ساخت صادر شود، یعنی کار شروع شده است و از سال آینده شاهد بهره برداری گسترده خواهیم بود.

صارمی با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای کاهش زمان ساخت مسکن یادآور شد: با شرکت های داخلی و خارجی  در این رابطه وارد مذاکره شده ایم و با استفاده از آن سرعت ساخت و کیفیت کار را بالا می بریم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد: رویکرد ما این است که اگر نقدی به مسکن مهر داریم در این رابطه است که وقتی نقطه جدیدی را به عنوان سکونت انتخاب می کنیم نیاز به زیر ساخت های خدماتی، آموزشی، بهداشتی و تفریحی دارد اما وقتی در بافت فرسوده کار می کنیم این امکانات وجود دارد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه مناطق ۲۰،۱۹ و ۷ در رویکرد بهسازی و نوسازی بافت فرسوده پیش می روند و این رویکرد عدالت فضایی و کاهش فاصله را شامل می شود.

معاون شهردار تهران افزود: به یاری خدا با کمک شورای شهر ۲ هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت به صورت نقدی در بخش نفر آباد شکل می گیرد و در پیرامون حرم نیز ۴۵۰ میلیون تومان و بافت حرم تا ۶۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کم بهره استفاده می کنند. مداوم گفته ایم سیاست ها را شهردار اعلام می کند؛ پروانه شهرسازی یک هفته ای داده می شود اما برای پروانه ساخت باید از ۳۱ سازمان استعلام کنیم. دلیل تاخیر در صدور پروانه ساخت، برخط نبودن برخی از سازمان ها مانند سازمان ثبت است. صدور یک هفته ای یکسری الزامات دارد و اینکه تمام ۳۱ سازمان استعلام ها را برخط انجام دهند.

پیش‌بینی ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در پایتخت

پرویز سروری نایب رئیس شورا نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز فعل خواستن به توانستن رسید، اظهار کرد: ۲۰۰ هزار مسکن در قالب تفاهم نامه ها تعریف شده و تا امروز ۳۳ هزار مسکن در قالب این تفاهم نامه ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه امروز با کمک تمام مجموعه های دست اندرکار در حوزه تامین مسکن عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود، افزود: خوشبختانه در مناطق مختلف جنوبی تهران شاهد آغاز ساخت هستیم و همانطور که وعده داده بودیم ۳۳ هزار واحد مسکونی تاکنون کلنگ زنی شده و بیش از۲۰۰ هزار مسکن در قالب تفاهم نامه هایی که منعقد شده تعریف شده است که به مرور عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

آغاز ساخت هزار واحد مسکونی در شهرری

تولیت آستان حرم عبدالعظیم (ع) نیز گفت: تفاوت شمال و جنوب شهر تهران به دلیل کم کاری در سنوات گذشته زیاد است.

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر افزود: در حال حاضر در شهرری ۲۰۰ خانوار فاقد مسکن هستند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم زمین در اختیار شهرداری قرار دهیم تا مسکن ساخته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در عرض ۳ ماه شاهد شروع اجرای ساخت این اتفاق هستیم و هزار واحد از پروژه های امروز برای ری است.

انتهای پیام/

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 29445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =