محرومیت‌زدایی از ناحیه ۳ منطقه ۸ در اولویت پروژه‌های توسعه محلی است

شهردار منطقه هشت از اختصاص حجم زیادی از اقدامات منطقه به ناحیه سه خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل گلایه مندی شهروندان این محلات و همچنین کمبود امکانات شهری اولویت در اختصاص پروژه های توسعه محلی است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه هشت شهرداری تهران، فاطمه تنهایی، شهردار منطقه در جلسه با معتمدین محله تسلیحات بر ضرورت حل آسیب های اجتماعی با نهادهای مرتبط گفت: بخش زیادی از آسیب های اجتماعی که معتمدان مطرح می کنند در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری نیست با این حال شهرداری سعی میکند با هماهنگی و رایزنی با نهادهای مرتبط زمینه بروز و همینطور مشکلات موجود را رفع کند.
تنهایی با بیان اینکه شهرداری در زمینه آسیب های اجتماعی می تواند مانع زمینه های گسترش و توسعه آنها باشد، گفت: به طور مثال در محدوده باشگاه دیهیم از بین بردن فضاهای بی دفاع شهری که توسط شمشادها ایجاد می شود و همینطور تامین روشنایی آن محدوده می تواند به کاهش آسیب ها کمک کند.
 او از اجرای طرح های توسعه محله ای در منطقه خبر داد و افزود: سال گذشته در پروژه های توسعه محله ای،  ساماندهی میادین و خیابان ها نیز درمحله های مختلف انجام شد که محله و میدان تسلیحات هم یکی از آن ها است. پخش آسفالت ها و نصب المان های شهری از فعالیت هایی است که انجام شده و نیمکت و روشنایی نیز از کارهایی است که باید انجام شود.
او در ادامه بیشترین سهم نواحی از اقدامات منطقه را مربوط به ناحیه سه دانست و افزود: طی یکسال گذشته بیشترین پروژه های عمرانی توسعه محله ای، در ناحیه سه انجام شده و علت آن نیز عقب ماندگی توسعه شهری در این ناحیه به همراه بیشترین گله مندی شهروندان ساکن در این ناحیه بوده است.
تنهایی بیشترین فرسودگی و ریزدانگی بافت شهری منطقه را مربوط به ناحیه سه دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا هم تا اسفند سال جاری هفت محله از مواهب راه اندازی تصفیه خانه بهره مند می شوند. این تصفیه خانه آب مسیل باختر را برای آبیاری فضای سبز این محلات تامین می کند. این تصفیه خانه نمونه مشابهی ندارد و اولین نمونه در شهر تهران است
شهردار منطقه هشت با اشاره به پروژه خیالستان گفت: این پروژه همواره از دغدغه های همیشگی من بوده و در آخرین تصمیم گیری قرار شد پایه ستون ها حفظ شود و روی فضای موجود بین پل فتاحی و لشکر مجتمع ورزشی پینت بال و فوتبال و ... احداث شود. برای این پروژه درحال حاضر تجهیز کارگاه شده است و قراراست بعد شش ماه تحویل داده شود.
او همچنین به پروژه احداث کلانتری نظام آباد به عنوان یکی از دستاوردهای مدیریت شهری برای ارتقا امنیت و کیفیت زندگی شهری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد .

انتهای پیام

۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 29487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =