تداوم آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۱۲۲ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی ۱۳۸ را تجربه کرد و هوا برای گروه های حساس ناسالم بود و امروز نیز با وجود کاهش غلظت آلایندگی، هوا همچنان برای گروه های حساس ناسالم اعلام شده است.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با تداوم شرایط پایدار جوی تا صبح امروز و عدم وزش باد مؤثر هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، غلظت آلاینده‌ها افزایش خواهد یافت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت این شرایط جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا سه شنبه ۲۲ آذرماه همراه با افزایش تردد خودروها باعث تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد و استمرار شرایط پایدار جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با عدم وزش باد مؤثر هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی سه‌شنبه بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به کودکان، سالمندان و گروه‌های حساس توصیه شده که از فعالیت سنگین و طولانی در خارج از منزل خودداری کنند که در همین راستا برای حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان، مدارس تهران همچون دو روز گذشته، امروز و فردا نیز غیرحضوری اعلام شده اند.

گفتنی است از ابتدای امسال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز هوای قابل قبول، ۱۰۴ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۲ روز ناسالم، ۲ روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک در روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 29519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =