مدیریت شهری اخیر درصدد جبران کم‌کاری دوره قبل در حوزه مقاوم‌سازی پل‌هاست

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی در یک دوره کم‌کاری در مقاوم‌‎سازی پل‌ها صورت می‌گیرد فشار آن بر دوش دوره بعدی میفتد.

سید احمد علوی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه شهر زیرساخت های زیادی دارد که یکی از وظایف شهرداری ها نگهداری و به روز رسانی آنهاست، اظهار کرد: در تمام دوره ها باید شهرداری ها نسبت به موضوع اهمیت دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: وقتی در یک دوره کم کاری صورت می گیرد فشار به دوره های بعدی وارد می شود.

وی در ادامه یادآور شد: گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری نشان داد که دوران فترتی به ویژه در نگهداشت پل‌ها در دوره قبل داشتیم که باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا این فترت جبران شود.

علوی تأکید کرد: شهرداری باید تلاش خود را برای مقاوم سازی و نگهداشت پل‌های تهران به کار بگیرد و ما نیز در شورا اعتبارات را برای پیشبرد سریعتر این امر تأمین کنیم.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمینه ایمنی پل‌ها مشکل حادی نداریم اما نگهداشت موضوع مهمی است و باید در این دوره اقدامات مرتبط با ایمنی پل‌ها ویژه تر پیگیری شود.

گفتنی است بر اساس آنچه در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام شد، تعداد کل پل‌های مقاوم سازی شده از سال ۱۳۹۶ تا سال گذشته چهار مورد بوده و این در حالی‌ست که در دوره مدیریت شهری جدید ۱۴ پل در دستور کار قرار گرفته که ۶ طرح امسال به بهره برداری می رسد. ۸۰ تعمیر تخصصی انجام شده، مطالعات ۶ طرح به اتمام رسیده، مقاوم سازی ۱۲ پل در جریان است و ۹ پل در مرحله انتخاب مشاور است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بودجه مقاوم سازی پل ها در دوره قبل مدیریت شهری ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بود اما در بودجه امسال شهرداری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای نگهداشت و مقاوم سازی پل ها اختصاص یافته است.

تهران ۷۵۳ پل دارد که اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل‌ها در حال حاضر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که هزینه سنگینی است و حالا شهرداری تهران برای مقاوم سازی و نگهداشت این سرمایه‌ها اقدام کرده تا کم کاری دوره قبل مدیریت شهری را جبران کند.

انتهای پیام/

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 29530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =