استقرار اورژانس در میادین تهران/بیش از ۱۰ هزار ماموریت مرتبط با مشکلات ریوی و قلبی در ۱۳ روز

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به میزان آلودگی هوای شهر تهران که طی روزهای گذشته روند افزایشی در پیش گرفته است، گفت:‌ استقرار آمبولانس‌های مرکز اورژانس تهران، در نقاط مشخصی از پایتخت برنامه‌ریزی شده و تکنسین‌های اورژانس در میادین اصلی شهر تهران مستقر هستند.

به گزارش شهر، با افزایش میزان آلودگی هوا، در اغلب مواقع مأموریت‌های اورژانسی مرتبط با موارد قلبی و ریوی افزایش می‌یابد. بر همین اساس مرکز اورژانس تهران در موقعیت‌هایی از این دست اعلام می‌کند که برای رسیدگی سریع‌تر به شهروندانی که در سطح شهر در حال تردد هستند، استقرارهایی را ترتیب می‌دهد و از سوی این مرکز استقرارها عموما در میادین اصلی شهر صورت می‌گیرد.

در همین زمینه یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: در پی افزایش میزان آلودگی هوا در روزهای اخیر تکنسین‌های اورژانس این مرکز، با به همراه داشتن اتوبوس آمبولانس‌ها در میادین اصلی و پر تردد شهر مستقر شدند.

وی ادامه داد: سه دستگاه اتوبوس آمبولانس از ناوگان مرکز اورژانس تهران در میادین اصلی شهر از جمله آزادی، میدان شهر ری و تجریش مستقر هستند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه آلودگی هوا علائمی جسمانی را برای شهروندان ایجاد می‌کند، گفت: شهروندان باید در صورت داشتن علائمی از جمله احساس تنگی نفس، دوبینی، سردرد، سرگیجه، تهوع و... به عوامل اورژانس مستقر، مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرند و در این شرایط اقدامات لازم برای بهبود حال شهروندان صورت خواهد گرفت و  در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

صالح‌طبری با بیان اینکه از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ آذرماه، ۷۳۰۳ مورد مأموریت اورژانسی مربوط به علائم قلبی و ۱۲۸۳ مأموریت مربوط به علائم ریوی در پایتخت انجام شده است، گفت: از این تعداد هزار و ۲۴۷ مورد به مراکز درمانی منتقل شدند. 

به گفته وی؛ از روز ۱۸ تا ۲۱ آذرماه نیز ۱۲۵۹ مورد ماموریت مربوط به علائم قلبی و ۳۴۱ ماموریت مربوط به علائم تنفسی و ریوی به سامانه ۱۱۵ اطلاع داده شد که ۳۲۸ مورد به مراکز درمانی منتقل شدند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 29627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =