از افتتاح اقیانوس پارک تا ۸ فروشگاه جدید شهروند در تهران

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در هفدهمین شنبه امید و افتخار، مجموعه گردشگری و تخصصی اقیانوس پارک در محدوده اراضی عباس‌آباد افتتاح می‌شود.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در خصوص افتتاحیه‌ها و برنامه‌های این هفته شنبه‌های امید و افتخار شهرداری گفت: پارک اقیانوس در روز شنبه ۲۶ آذرماه افتتاح خواهد شد. این مجموعه حاصل تلاش شهرداری تهران و همکاری با شرکت‌های نوسازی عباس آباد و یک شرکت گردشگری است.

وی افزود: هدف از احداث این پارک، آشنایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان با حیوانات دریایی در سطح ایران و جهان و نیز چگونگی حفاظت از محیط زیست دریایی است. به همین منظور در طراحی و اجرا با یک گروه دانشگاهی متخصص در زمینه آبزیان همکاری شده تا برای کلیه اقشار جامعه مفید و آگاهی بخش باشد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به هزینه ۲۵ میلیاردی برای ساخت مجموعه اقیانوس پارک توسط پیمانکار گفت: برای ۸۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در مجموعه اشتغال ایجاد شده است. همچنین در فرآیند احداث اقیانوس پارک نیز ۲۱۰ نفر مستقیم و ۳۱۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند.

محمد خانی در خصوص جاذبه‌های اصلی مجموعه علمی گردشی اقیانوس پارک گفت: بخش‌های جذاب و متعددی در این پروژه وجود دارد؛ از جمله دریاچه بزرگ و ساحل، آبشار و رودخانه، بخش مربوط به قطب و اعماق اقیانوس، حیوانات متحرک مربوط به هر یک و همچنین بزرگترین آکواریوم آب شور پایتخت از بخش‌های مههم این پارک هستند.

وی افزود: اوشن سنتر، موزه ماهیان آندمیک ایران، کلکسیون خاص تاکسیدرمی از موجودات دریایی، صدف و مرجان‌ها و مپینگ‌شو با زمینه فانتزی موجودات دریایی از دیگر بخش‌های مهم این مجموعه است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران احداث اقیانوس پارک را در راستای آگاه‌سازی اجتماعی نسبت به ویژگی‌های حاکم بر محیط دریا و اقیانوس برشمرد و از تلاش برای ترکیب جذابیت‌های گردشگری توأم با انتقال دانش در این مجموعه گفت.

محمدخانی در پایان ضمن اشاره به سایر برنامه‌های شهرداری برای روز شنبه گفت: همزمان با افتتاح اقیانوس پارک، از ۸ فروشگاه شهروند در روز شنبه بهره‌برداری خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
کد خبر: 29673

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =