درختان خشک ایستگاه پل پیچ برای رفع خطر قطع شدند

شهر: سه اصله درخت ون که در ایستگاه پل پیچ خیابان شهید رجایی در محله نازی آباد قطع شدند، خشک و پوسیده بودند و این اقدام برای رفع خطر احتمالی برای شهروندان صورت گرفت.

علی نایبی، شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۶ در گفتگو با شهر، درباره قطع سه اصله درخت در خیابان شهید رجایی (ایستگاه پل پیچ) در محله نازی آباد که در شبکه های مجازی و رسانه ها مطرح شده است، گفت: این سه اصله درخت ون خشک و آفت زده بودند و طبق قانون برای رفع خطر قطع شدند.

او افزود: با توجه به اینکه درختان خشک به دلیل سستی و پوسیدگی داخلی احتمال سقوط بویژه در هنگام باد و طوفان را دارند لذا جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به شهروندان موتورسواران و خودروهای در حال گذار و پارک شده، نسبت به رفع خطر اقدام و پس از آن در کمیسیون ماده هفت تعیین تکلیف شد.

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۶ با بیان اینکه این درختان خشک ضمن خطرآفرین بودن برای شهروندان، کانون آفات گیاهی و عامل شروع بیماری های گیاهی هستند، ادامه داد: در فصل مناسب قسمت باقیمانده از این درختان برداشته می شود و نهال هایی متناسب با شرایط اقلیمی تهران به جای آن کاشته خواهد شد.

درخت زبان گنجشک (ون) درختی به ارتفاع ۴۵-۴۰ متر با تاجی گسترده و تنه ای راست به قطر ۱۰۰ سانتیمتر است. پوست آن در ابتدا صاف و خاکستری است که بعدها دارای شکافهای عمودی وسطی و رنگ خاکستری مایل به سیاه می شود. شاخه های جوان و یکساله ستیر و تنومند و راست، خاکستری روشن تا مایل به سبز و با جوانه های زمستانی متقابل و سیاه مخملی مشخص و واضح است. برخی از انشعابات کوتاه آن حالت خمیده و منحنی دارند.

خبرنگار:علی سی پی

۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 2969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =