افتتاح گذر پاییزی به سبک تهران قدیم در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: بوستان بنفشه با راه اندازی گذر پاییزی به سبک تهران قدیم به تفرجگاه شهروندان منطقه ۱۵ تبدیل شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، رضا شرفی شهردار منطقه گفت: یک گذر به همت شهرداری ناحیه ۴ برای یادآوری خاطرات شهروندان قدیمی بخصوص نشان دادن فضای شهری آن روزگار به جوانان و نوجوانان  طراحی و برنامه ریزی شده و در آن از اتومبیل های قدیمی به عنوان سمبل و نیز دیواره های کاه گلی به یاد کوچه باغ های تهران بهره برده شده است.

به گفته او، برپایی سن با سفره یلدا، کرسی و فضای اتاق مادربزرگها، برپایی چرخ های سیار از هندوانه، لبو و باقالی، ایجاد تنور برای پخت نان محلی، برپایی دیگ های آش برروی والرهای قدیمی و چای زغالی برروی آتشدان قدیمی تنها بخشی از جذابیت های این گذر پاییزی است.

شهردار منطقه ادامه داد: این گذر به مقبره الشهدای گمنام بوستان متصل می شود و برنامه غبارروبی، عطر افشانی و ویژه برنامه های فرهنگی با حضور بسیجیان محلی و خانواده های معظم شهدا در آن انجام می شود.

شرفی افزود: اجرای موسیقی زنده، اجرای رادیوی گذر پاییز، نقاشی صورت کودکان، عکاسی با لباس های سنتی و برپایی ورکشاب نقاشی از جمله برنامه های هنری این گذر است.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این رویداد گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در بوستان ها از برنامه های این منطقه است و به زودی در هر ناحیه یک بوستان به عنوان گذر فرهنگی پاییزی آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام//

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 29709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =