لزوم فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به موضوعات محیط‌زیستی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بر لزوم فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به موضوعات محیط زیستی تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری در نخستین نشست با مدیران محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲گانه شهر تهران که با حضور حلیا سادات حسینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، عنقایی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری،حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری شکوه باران خرد، شینا انصاری مشاور حوزه خدمات شهری، خداوردی معاون خدمات شهری منطقه ۱۲، معاونین و مدیران این اداره کل در باغ موزه نگارستان به میزبانی منطقه۱۲ برگزار شد، با ذکر این مهم که باید نگاه ویژه ای به موضوعات محیط زیستی داشته باشیم و با جدیت موضوعات مرتبط با آن را دنبال کنیم، گفت: موضوعات محیط زیستی گستره وسیعی را در بر می گیرد و تمامی ارگان ها و سازمان ها باید دست به دست هم دهند تا تصمیمات درستی برای محیط زیست و موضوع آلودگی شهر تهران گرفته شود.

نظری در ادامه افزود: شاید اگر کیفیت خودروها و سوخت افزایش می یافت و با فرهنگ سازی درست خودروهای تک سرنشین در سطح شهر تهران کمتر تردد می کردند، اینگونه شاهد آلودگی شهر تهران نبودیم که به تعطیلی مدارس بیانجامد.

وی خطاب به مدیران محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲گانه شهر تهران گفت: سعی کنید در مناطق با فرهنگ سازی صحیح محیط زیست را اولویت کاری خود در شهرداری آن منطقه قرار دهید و با جدیت موضوعات محیط زیستی را دنبال و دیگران را نسبت به آن موارد آگاه کنید. ما هم بر خود وظیفه می دانیم که در این مسیر شما را یاری کنیم.

معاون شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: معتقدم که ما در مبحث محیط زیست، مجری نیستیم بلکه بیشتر نقش مطالبه گری را ایفاء می کنیم و وظیفه نظارت و سیاست گذاری را بر عهده داریم و اگر بخواهیم به برخی امور اجرایی وارد شویم از رسالت اصلی خود خارج خواهیم شد.

نظری بر اهمیت نقش منابع انسانی در این حوزه تاکید کرد و گفت: سرمایه انسانی متخصص و متبحر دارای ایده های نوین و نیز کادرسازی های کارشناسانه در این راستا یاری رسان ما در جهت پیشبرد بهتر امور خواهند بود.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم با بهره گیری از ایده های نوینی که قابلیت اجرا داشته باشد و نیز فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه و از همه مهم تر انگیزه و جدیت بالا گام های خوبی در راستای موضوعات محیط زیستی بردارید .

در ادامه این نشست عنقایی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری نیز به ارائه گزارش مقایسه ای از روند رو به رشد اعتبارات این اداره کل و نیز مناطق ۲۲گانه طی سال های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱پرداخت.

گفتنی است در جریان این نشست مدیران محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲گانه شهر تهران و معاونین و مدیران این اداره کل ضمن قدردانی از برگزاری چنین نشستی به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات، مشکلات و معضلات پیش روی خود در مباحث مختلف پرداختند و در ادامه به دستور معاون خدمات شهری شهرداری تهران مقرر گردید این جلسات در راستای حل موضوعات به شکل مستمر برگزار شود.

انتهای پیام 

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 29722

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =