برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عطاء الله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سجاد انوشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش مدیریت شهری و روستایی و بمانیان دبیر علمی جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری برگزار شد.

لازم به توضیح است چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی با چشم انداز «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» و با محورهای «شهرهای دانش محور و کارآفرین»؛ «تمدن اسلامی- ایرانی و عدالت شهری»؛ تلاش دارد فضای گفتمانی شفاف، خلاقانه، نوآورانه و مشارکتی را برای اداره شهر فراهم سازد. شرایطی که تسهیل‌گر تحقق و گسترش عدالت اجتماعی، ارتقای پایداری، تاب‌آوری و زیست‌پذیری شهر و به بیان گویاتر، تامین و تضمین‌کننده حقوق شهروندان و منافع عمومی شهر براساس مبانی دینی برای همگان باشد.

مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای عالی استان‌ها، شورای اسلامی شهر تهران و مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به عنوان ارکان اصلی مدیریت شهری و همچنین بیش از پنجاه دانشگاه و نهاد علمی و تحقیقاتی، گویای فراگیری سطح مشارکت جشنواره است.

تعریف دو محور ویژه، نه محور و ۴۵ زیرمحور و موضوع تخصصی برای دریافت آثار و مشارکت بیش از ۶۰ عضو هیات علمی از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در فرآیند داوری، با استقلال کامل در ارزیابی و انتخاب آثار و همچنین برخط بودن فرآیند دریافت و داوری آثار در راستای افزایش شفافیت شیوه انتخاب برندگان، از جمله اقداماتی است که در این دوره رقم خورده است.

به منظور بررسی ابعاد مختلف « شهرهای دانش محور و کارآفرین؛ تمدن اسلامی- ایرانی و عدالت شهری» به عنوان محورهای ویژه این دوره از جشنواره، تعداد ۹ نشست تخصصی همزمان با هفته پژوهش، با مشارکت نمایندگانی از حوزه‌های علمی، سیاست‌گذاری و خبرگان و مدیران اجرایی برگزار گردیده است که نتایج آن‌ها می‌تواند راهگشای شناخت و حل عالمانه مسائل و ارائه‌دهنده راهکارهای نوآورانه برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری باشد.

همچنین در راستای انعکاس هرچه بیشتر رویکردهای نخبگان و صاحب‌نظران، ویژه‌نامه جشنواره با موضوع «تمدن اسلامی- ایرانی و عدالت شهری» تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 29787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =