غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد/ هوای تهران همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر روی عدد ۱۳۱ و کیفیت هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که تهران در ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده و شاخص آلودگی روی عدد ۱۴۰ بوده و امروز با کاهشی نه چندان محسوس، به عدد ۱۳۱ رسیده اما هوا همچنان برای گروه های حساس ناسالم است.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده با تداوم شرایط پایدار جوی تا صبح امروز و عدم وزش باد مؤثر هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق به‌ ویژه مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت این شرایط جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. افزایش نسبی تندی باد در برخی ساعات تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق را به‌ دنبال خواهد داشت‌.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا همراه با افزایش تردد خودروها باعث تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد خواهد شد. استمرار شرایط پایدار جو در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

گفتنی است با تداوم شرایط پایدار جو و عدم وزش باد مؤثر هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی سه‌شنبه غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدود ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

توصیه می شود کودکان، سالمندان و گروه های حساس از فعالیت سنگین و طولانی خارج از منزل خودداری کنند.

تهران از ابتدای سال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز ناسالم برای گروه های حساس، ۱۶ روز ناسالم، ۲ روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 29794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =