وصول ۲۶ هزار میلیاد تومان درآمد در شهرداری تا پایان آبان ماه

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران از وصول بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری تا پایان آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب و درآمد ۸ ماهه شهرداری تهران گفت: در هشت ماه منتهی به آبان ماه مجموعه منابع نقدی و غیرنقدی شهرداری حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است. 

وی ادامه داد: از ۵۰ هزار میلیارد تومان ۲۰ درصد بودجه یعنی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان شامل بخش غیرنقد است و در ۸ ماهه سال جاری از ۱۶ هزار میلیارد تومان تنها ۳۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته ایم. 

کاشانی گفت: در حوزه درآمدها جلو هستیم و در جایی که درآمدها سهل الوصول هستند، اقداماتمان بهتر است و این نشان از آن دارد که مجموعه به سمت اوراق مشارکت سوق دارد. 

وی با بیان اینکه درآمدهای ناشی از توسعه شهر ۲۲ هزار میلیارد تومان بود، یادآور شد: تقریبا ۳ هزار میلیارد تومان در این حوزه عقب هستیم و این یعنی در ۸ ماهه گذشته در جهت اینکه مناطق کار مردم را پیش ببرند، اقدام نکرده‌ایم. لذا باید قوانین خود را اصلاح کنیم تا کسری بودجه در این قسمت تامین شود. 

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز دریافتی از عوارض تخلفات نداشته ایم و تقاضای من این است شهردار تهران در هیات دولت اقدامی را انجام دهد که این پول از خزانه بازگردد؛ از دولت درخواست می‌کنم این اموال بازگردد تا کمبودهای شهر جبران شود. 

کاشانی با اعلام اینکه عوارض قطع اشجار ۲۳۳ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: خواهش من این است اقدامات این حوزه مدیریت شود؛ همچنین در حوزه تامین پارکینگ باید بهتر اقدام کنیم، چرا که اگر پارکینگ های عمومی را تامین کنیم، مردم می‌توانند از آنها بهره ببرند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در ۸ ماهه ابتدایی امسال حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان وصول شده در حالی که باید ۳۳ هزار میلیارد تومان وصول می‌شد و شهرداری ۶ هزار میلیارد تومان عقب است.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 29851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =