شورا و مجلس کمک کنند تا مسیر اخذ پروانه کوتاهتر شود/ جزییات شناسایی شبه  شبکه فساد در شهرداری

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه از هفت شبه شبکه شناسایی شده برخی کارمند و برخی بازنشسته شهرداری بوده‌اند، گفت: محکم ایستاده‌ایم که اگر قرار است کسی به شهرداری مراجعه کند خودِ مردم باشند و نیازی به کارچاق‌کن و دلال نباشد.

به گزارش خبرنگار شهر، داوود گودرزی در حاشیه یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم نکات، مسائل و تخلفات را با شهرداری در میان بگذارند، اظهار کرد: اگر کسی از شهرداری درخواست غیرقانونی دارد با او همراهی نکرده و گزارشات را با ما مطرح کنند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اعلام اینکه صیانت از اموال مردم وظیفه‌ای است که برای خود تعریف کرده ایم و شرط آن همراهی مردم است، یادآور شد: روزانه هشت هزار تماس با ۱۳۷ ثبت می شود. اخیرا امکانی فراهم شده که در پروژه‌های محلات شهر تهران نظر دهند که اولویت هست یا خیر تا بتوانیم خدمات را گسترش دهیم. این تعامل دو طرفه باید برقرار شود.

وی با بیان اینکه کارچاق‌کنی در شهرداری وجود دارد، یادآور شد: از هفت شبه شبکه شناسایی شده برخی کارمند و برخی بازنشسته شهرداری بوده‌اند. محکم ایستاده ایم که اگر قرار است کسی به شهرداری مراجعه کند خودِ مردم باشند و نیازی به کارچاق‌کن و دلال نباشد. به دنبال اجرای شهر هوشمند هستیم تا مردم به مراجعه حضوری نیاز نداشته باشند اما تا آن زمان وظیفه مبارزه با کارچاق‌کنی را دنبال می‌کنیم.

گودرزی تاکید کرد: تلاش کردیم که صدور پروانه را به کمتر از دو ماه کاهش دهیم که در برخی مناطق انجام شد. صدور پروانه دو مرحله‌ای شد و با پروانه اولیه می توانند اقدام به ساخت کنند و سایر اقدامات را در روند بعدی انجام دهند. تا جایی که بر عهده ماست پیگیری برای کاهش زمان صدور پروانه را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از فرآیند بر عهده سایر بخش‌هاست، یادآور شد: بخشی از استعلامات و تایید مدارک دست ما نیست و در مواردی شورا و مجلس کمک کنند تا برخی رفت و برگشت‌ها حذف و مسیر کوتاه تر شود. اگر بتوانیم فرآیند را به کمتر از دو ماه برسانیم حد مطلوبی خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 29859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =