لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ‌گاه وجود نداشته است

شهردار تهران با بیان اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ‌گاه وجود نداشته است، گفت: اقدامات لازم در حوزه ایمن سازی ساختمان‌های سطح پایتخت در ۲۲ منطقه شهر تهران آغاز شده است.

به گزارش شهر،  مدت‌هاست که ساختمان‌های ناامن تبدیل به یکی از بزرگترین چالش‌های پایتخت شده است؛ چالشی که همگان آن را با ساختمان پلاسکو می‌شناسند و حوادث تلخ ریزش آن ساختمان قدیمی هنوز از ذهن‌ها پاک نشده است.

تابستان امسال بود که خبر وجود لیستی مشتمل بر ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران منتشر و اعلام شد که تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن دارد که ۱۲۹ مورد آن در شرایط بحرانی و بسیار خطرناک قرار دارند.

آمار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از ساختمان‌های ناایمن

پس از اعلام وجود لیستی مبنی بر وجود ۱۲۹ ساختمان ناایمن مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد که این لیست را منتشر خواهد کرد؛ البته پس از این موضع‌گیری علیرضا زاکانی گفت: انتشار لیست جز التهاب در جامعه نتیجه‌ای ندارد و می‌تواند از نظر روانی شهروندان را دچار چالش و مشکلات متعددی کند.

ضرب‌الاجل دستگاه قضائی به شهرداری برای معرفی ساختمان‌های ناایمن

پس از آن نیز علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه با زاکانی به مساله ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اشاره کرد و گفت: ساختمان‌های ناایمن موجود در شهر تهران حاصل ترک فعل‌هایی است که در سال‌های گذشته رخ داده و بر همین اساس اولویت‌گذاری در این زمینه یک ضرورت است تا به مراتب اهمیت تحت پیگیری قانونی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در همین زمینه از شهرداری تهران خواسته می‌شود تا در اسرع وقت فهرست ساختمان‌های ناایمن بنا بر درجه اهمیت در اختیار دادگستری استان تهران قرار داده شود تا مورد پیگیری قضائی قرار گیرد.

اکنون و با گذشت ۳۰ روز از ضرب‌الاجل دستگاه قضائی به شهرداری تهران برای معرفی فهرست ساختمان‌های ناایمن بنا بر درجه اهمیت، شهردار تهران مدعی است که تاکنون لیستی که معرف ساختمان‌های ناایمن از منظر شهرسازی، ایمنی و ساختمانی باشد، وجود نداشته است و لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن صرفاً مشتمل بر ناایمن بودن ساختمان‌ها از منظر آتش‌نشانی است.

اقدامات لازم در حوزه ایمن سازی ساختمان‌های سطح پایتخت آغاز شده است

در همین راستا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فهرست ساختمان‌های ناایمن چه زمانی در اختیار دادگستری قرار خواهد گرفت، گفت: مدتی است که اقدامات لازم در حوزه ایمن سازی ساختمان‌های سطح پایتخت در ۲۲ منطقه شهر تهران آغاز شده است.

شهردار تهران با اشاره به لیست ساختمان‌های ناایمن تهران اظهار کرد: اصل کار شهرداری در حوزه ساختمان‌های ناایمن شناسایی است؛ چرا که لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ وقت وجود خارجی نداشته است.

زاکانی درباره وضعیت ساختمان‌های ناایمن طی سالیان گذشته بیان کرد: هر آنچه در سال‌های گذشته وجود داشته، ناظر بر بررسی ساختمان‌ها از حوزه و منظر آتش نشانی بوده است؛ اما اکنون علاوه بر حوزه آتش نشانی در حوزه شهرسازی، ایمنی و ساختمانی نیز ساختمان‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تیم‌های شهرداری تهران در حال بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه و تا شش طبقه هستند، گفت: بررسی ساختمان‌های بلند با اولویت اول آغاز می‌شود و در حال انجام کاری هستیم تا در بستر آن شناسنامه برای ساختمان‌ها تدوین شود.

وی عنوان کرد: پس از صدور شناسنامه برای ساختمان‌ها مشخص می‌شود که کدام ساختمان‌ها نا ایمن و کدام ساختمان‌ها ایمن هستند و به دنبال آن نیز اقدام به بازسازی، نوسازی و تخریب ساختمان‌ها می‌کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 29901

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =