از پیگیری درخواست‌های شهروندان تا استماع‌ درددل کارکنان

«میز خدمت» در چهل و سومین هفته با حضور داود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران برگزار شد تا وی به همراه معاونان خود و بدون واسطه، پیگیر مطالبات شهروندان زیباشد.

به گزارش خبرنگار شهر، چهل و سه هفته ممتد و بدون وقفه از برگزاری نخستین «میز خدمت» در پایتخت می‌گذرد. چهل و سه هفته‌ای که فقط منوط به گذاشتن یک میز در نماز جمعه نمی‌شود تا فقط طرحی نمادین اجرا شده باشد بلکه ۳۰۱ روز است که شهرداری علاوه بر پیگیری مطالبات و درخواست‌های مردمی از مسیرهای متفاوت؛ حالا تلاش کرده تا راه جدیدتر و کوتاه‌تری برای شنیدن صدای مردم و پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبات‌شان، تعریف کند.

این مسیر جدید، «میز خدمت» نام دارد که هر هفته مسئولان یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران در نماز جمعه حضور می‌یابد تا پیگیری کننده و پاسخگوی مطالبات شهروندانی باشد که مطالبات‌شان را پای میز خدمت مدیران می‌آورند.

حال امروز، در هفته چهل و سوم برگزاری این طرح، داوود گودرزی رئیس خوشنام و پاکدست سازمان بازرسی شهرداری تهران به همراه معاونان خود از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۴ به پای میز خدمت در مصلی امام خمینی (ره) رفته تا بدون هیچ واسطه‌ پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

از پیگیری درخواست‌های شهروندان تا استماع‌ درددل کارکنان

سید سعید صدرزاده دستیار شهردار تهران در ارتباطات مردمی ضمن اشاره به پویایی سازمان بازرسی در میز خدمت، به خبرنگار شهر، گفت: سازمان بازرسی همیشه داوطلب برگزاری این طرح بوده و چندمین مرتبه است که در میز خدمت هفتگی، شرکت می‌کند.

همچنین در ادامه دستیار شهردار تهران در ارتباطات مردمی اعلام کرد که میز خدمت، طی چهل و دو هفته گذشته بین ۴ تا ۵ هزار مراجعه کننده داشته است که مدیران شهری پاسخگوی رو در روی شهروندان بوده‌اند.

از پیگیری درخواست‌های شهروندان تا استماع‌ درددل کارکنان

همچنین داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز درباره موضوعات مطرح شده شهروندان در میز خدمت این هفته به خبرنگار شهر، گفت: عده‌ای از شهروندان نکاتی را درباره جمع آوری پسماند در محلات‌شان مطرح کرده اند. همچنین برخی از پرسنل شهرداری گلایه و انتقاداتی داشتند که همه این موارد مکتوب و ثبت شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران معتقد است که این مدل از پیگیری مطالبات که در قالب طرح «میز خدمت» انجام شده، سبب می‌شود تا رسیدگی به درخواست‌های مردمی سرعت بخشیده شود.

گودرزی همچنین در ادامه تأکید کرد که نباید مدیریت شهری به همین مقدار بسنده کند بلکه باید کارآمدی به حدی تقویت شود که نیازی نباشد دیگر شهروند به دنبال میز خدمت بگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار شهردار تهران مبنی بر «نوکری مردم»، اشاره کرد و گفت: همه مدیران شهرداری باید این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند. زمانی که خود را نوکر مردم بدانیم ما به دنبال حل مشکلات مردم می‌رویم نه اینکه آن‌ها به ما مراجعه کنند.

از پیگیری درخواست‌های شهروندان تا استماع‌ درددل کارکنان

بر اساس این گزارش هفته آینده مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در میز خدمت میزبان شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 29948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =