حمل و نقل عمومی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها است

شهردار منطقه۱۱ تهران طی نشستی صمیمانه به مناسبت هفته حمل و نقل عمومی؛ از رانندگان تلاشگر این عرصه تقدیر کرد .

به گزارش شهر و به روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱؛ به مناسبت هفته ملی حمل و نقل عمومی؛ شهردار منطقه۱۱ به همراه معاونین حمل و نقل و ترافیک و امور اجتماعی فرهنگی در حضور نماینده پلیس راهور از تلاش و کوشش جمعی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و تلاشگران این عرصه تقدیر کرد .

 سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ در این نشست ضمن اشاره به علت نامگذاری این هفته و روز ملی حمل و نقل عمومی گفت: در ۲۶ آذر سال ۱۳۶۱ به علت پهلوگیری کشتی ها در بنادر جنوبی ایران و کمبود کالا و مواد مورد احتیاج مردم و همچنین کافی نبودن سیستم حمل بار از بنادر به داخل کشور، با پیام بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، رانندگان خودروهای سنگین به ایشان لبیک گفته و با یک حرکت جهادی در زمانی بسیار کوتاه بار تمامی کشتی ها را تخلیه و به شهرهای مختلف ارسال کردند.۱۶ سال بعد و در سال ۱۳۷۶ وزرات راه و ترابری وقت پیشنهاد داد تا این روز به نام روز حمل و نقل و رانندگان نامگذاری شود که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.

شهردار منطقه۱۱ در ادامه ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی رانندگان حمل و نقل عمومی و جاده ای، یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها را نگاه به سیستم حمل و نقل آن کشور دانست و افزود: هرگاه حمل و نقل یک جامعه در حد مطلوب و قابل قبول باشد می توان به آن کشور توسعه یافته یا در حال توسعه گفت.

او همچنین از رانندگان حاضر در نشست خواست تا در وظیفه خود با تمام قدرت و توان فعالیت کنند و در انجام امور به خدای متعال توکل کنند، زیرا کمک و فعالیت در راه رضایت مردم و شهروندان از چشم خداوند پوشیده نیست. 

در این نشست از رانندگان حمل و نقل عمومی و جاده ای، همکار دوچرخه سوار و مدیران حمل و نقل عمومی و آموزش فرهنگ ترافیک تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام

۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: 29953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =