«میز خدمت» باید تبدیل به فرهنگ شود

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران پس از برگزاری چهل و سومین هفته «میز خدمت»، گفت: باید کارآمدی به حدی تقویت شود که نیازی نباشد دیگر شهروندان به دنبال میز خدمت بگردند.

داود گودرزی در گفت‌وگو با شهر، درباره برگزاری چهل و سومین «میز خدمت» بیان کرد: امروز خدمت نمازگزاران در مصلی تهران قبل و بعد از برگزاری نماز جمعه بودیم. عده‌ای از شهروندان نکاتی را درباره جمع آوری پسماند در محلات‌شان مطرح کردند. همچنین برخی از پرسنل شهرداری گلایه و انتقاداتی داشتند که همه این موارد مکتوب و ثبت شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در ادامه سخنان خود تأکید کرد: تلاش شد که سخنان و مطالبات شهروندان را احصا کنیم و مواردی که قابلیت حل و فصل و همچنین رسیدگی به صورت تلفنی را داشتند از طریق گفت‌وگو با مسئولان مربوطه، انتقال داده شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه موضوعاتی که شهروندان مطرح کردند به مدیران مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها اطلاع داده شد تا به آن‌ها رسیدگی کنند، افزود: امیدوارم که بتوانیم هرچه زودتر فرآیند پاسخگویی و کارراه‌اندازی در شهرداری را سرعت ببخشیم.

وی ضمن اشاره به دیدارهای مردمی به صورت مصداقی و موضوعی گفت: باید طرح‌هایی نظیر «میز خدمت» به فرهنگ تبدیل شود تا تمامی مدیران خود را پاسخگو بدانند و لازم نباشد که یک شهروند بارها برای رسیدگی به یک موضوع به اداره‌ای مراجعه کند.

به گفته رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ این مدل از پیگیری مطالبات سبب می‌شود تا رسیدگی به درخواست‌های مردمی سرعت بخشیده شود.

گودرزی ضمن اشاره به مراجعه مجدد تعدادی از شهروندان که هفته‌های گذشته برای طرح مطالبات خود مراجعه کرده بودند، عنوان کرد: امروز چند نفر از شهروندان بابت پیگیری درخواست‌شان از مدیران تشکر کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: نباید به همین مقدار بسنده کنیم بلکه باید کارآمدی به حدی تقویت شود که نیازی نباشد دیگر شهروندان به دنبال میز خدمت بگردند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ضمن اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر «نوکری مردم»، گفت: همه مدیران شهرداری باید این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند. زمانی که خود را نوکر مردم بدانیم ما به دنبال حل مشکلات مردم می‌رویم نه اینکه آن‌ها به ما مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 29960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =