احتمال افزایش آمار ابتلا به کرونا در زمستان

مدیرعامل شرکت شهر سالم افزایش آمار ابتلا به کرونا را محتمل دانست و نسبت به انتقال آن در محیط‌های کاری هشدار داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی درباره احتمال شیوع آنفولانزا و کرونا اظهار کرد: به طور کلی شیوع کرونا و آنفولانزا در کشور کنترل شده است. آمارهای مراجعات به درمانگاه‌های ۱۹گانه شهرداری تهران هم این امر را تایید می‌کند. با این حال نباید از احتمال اوج‌گیری شیوع این ویروس‌ها غفلت کرد و جامعه باید آمادگی کامل داشته باشد.

وی با اشاره به نقش آموزش و خودمراقبتی در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی گفت: انتقال ویروس در محیط‌های بسته راحت‌تر اتفاق می‌افتد لذا تقاضای ما از همکاران شهرداری این است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از مشکلات احتمالی برای خود و سیستم مدیریت شهری جلوگیری شود.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم، بیماران آنفولانزا و کرونا باید سه تا پنج روز قرنطینه از زمان آغاز علائم را رعایت کنند تا بخشی از چرخه انتشار ویروس نباشند.

وی با اشاره به اینکه راه‌های پیشگیری از کرونا و آنفولانزا یکسان است، گفت: تنها تفاوت بین اصول بهداشتی در برابر این دو بیماری تاکید بیشتر بر شست‌وشو دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا است.

نورمحمدی درباره انواع جدید ویروس کرونا هم گفت: به طور کلی سوش‌های جدید ویروس کرونا عمدتا راه‌های هوایی فوقانی بیمار را درگیر می‌کنند. در نتیجه سرایت بیشتری خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به احتمال افزایش ابتلا به کرونا در زمستان گفت: توصیه من به افرادی که شش ماه از دریافت دز سوم خود را دریافت کرده‌اند، این است که حتما دز یادآور را تزریق کنند.

انتهای پیام

۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 29976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =