هوای تهران همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس/ فردا غلظت آلاینده‌ها کاهش می‌یابد

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۱۹ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۲۴ قرار داشت و هوا برای گروه های حساس ناسالم اعلام شده بود.

با توجه به تداوم آلودگی هوا در پایتخت، به کودکان، سالمندان و گروه های حساس توصیه می شود که از فعالیت سنگین و طولانی خارج از منزل خوددداری کنند.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با انباشت آلاینده‌ها تا صبح امروز و عدم وزش باد مؤثر هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت این شرایط جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. افزایش نسبی تندی باد در برخی ساعات تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد را به‌ دنبال خواهد داشت‌.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته باعث تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.

تداوم این شرایط جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و با افزایش تندی باد و شکل‌گیری ناپایداری جوی تا ساعات پایانی سه‌شنبه تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است از ابتدای سال تا امروز دوشنبه پنجم دی ماه، ۲ روز هوای پاک، ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 30068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =