کیفیت هوای تهران قابل قبول شد

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر روی عدد ۹۶ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد. به گونه ای که شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۲۲ قرار داشت. این در حالی است که اکنون شاخص آلایندگی روی عدد ۹۶ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته سبب انباشت آلاینده‌ها خواهد شد هرچند با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

تداوم پایداری و سکون جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و این شرایط جوی تا ساعات پایانی سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و هم‌زمان با افزایش تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با افزایش حجم ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه و نیز افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

گفتنی است تهران از ابتدای سال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۶ روز ناسالم، ۲ روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 30125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =