پیام شهدا خدمت به ملت است/ ۹دی؛ ویرانگر خانه‌های سست دشمنان و آبی بر آتش فتنه‌ها

شهردار تهران در مراسم تشییع پیکر یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا رفتند تا اسلام برپا داشته شود و ایران بماند و بر قله‌های تاریک جهان بدرخشد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در منطقه ۱۰ تهران بیان کرد: این شهید در سن ۱۸ سالگی (سال ۱۳۶۲) در عملیات والفجر ۱، همه وجود خودش را در آن شرایط سخت فکه، وقف میهن  و اسلام کرده است. شهدا رفتند تا اسلام ناب محمدی، اسلام مظلومان و اسلام پابرهنگان در ایران استوار بماند و مقدمه ظهور در سراسر جهان برقرار شود.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شهدا رفتند تا ایران به عنوان کانون فریادگر حق و عدالت طلبی در غرب آسیا و سراسر جهان بدرخشد. آن چیزی که بدخواهان در این ایام خواستند این بود تا با توطئه‌ و وحشی گری بی نظیری که از خود برجای گذاشتند، پیام بازگشت مردم از اصل انقلاب را به دروغ به جهانیان صادر کنند و پیام ضرورت تجزیه ایران را به زبان بیاورند.

زاکانی با بیان اینکه برخلاف این کردار، شهدا رفتند تا اسلام برپا داشته شود و ایران بماند و بر قله‌های تاریک جهان بدرخشد، افزود: پیام شهیدان ما، تبعیت از امام جامعه است؛ امام هر آن چیزی که می‌خواهد برای سعادت ملت و سرافرازی ایران عزیز و اسلام بزرگ است. لذا هر کجا به تبعیت از امام و ولی جامعه قد برافراشتیم توفیق و موفقیت‌های مکرری را کسب کردیم.

وی با تأکید براینکه پیام این شهید گمنام، خدمت به ملت است، یادآور شد: حاج قاسم که در تبعیت از امام و ولی جامعه پیشتاز بود، در خدمت به مردم ممتاز محسوب می‌شد. او برای خدمت منت می‌کشید و برای نوکری مردم التماس می‌کرد. او همه وجود خودش را وقف کرد تا بتواند لبخند بر لبان مردم بنشاند. حرکت در مسیر اسلام و تحقق اهداف نورانی او، حرکت در مسیر اعتلای ایران و تبعیت از امام جامعه است.

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند اگر شرایطی مشابه شرایط اخیر اتفاق افتاد و دشمنی‌ها در اوج خودش به بروز و ظهور رسید، به واسطه استیصال دشمن است.

زاکانی در ادامه تأکید کرد: به لطف الهی در گذر از مشکلات، موفق خواهیم بود و با همت دولت انقلابی و تلاش همگان از این گردنه هم عبور خواهیم کرد و به قله افتخار خواهیم رسید. یادمان باشد که به دنبال آرمان‌های شهدا باشیم. حاج قاسم به ما یاد داد که می‌شود انقلابی بود، انقلابی ماند و افتخار جامعه بشری شد.

وی ضمن اشاره به شهادت سردار دلها در نهم دی و راهپیمایی عظیم مردم در نهم دی ۱۳۸۸ گفت: نهم دی در سال ۱۳۸۸ آبی بر آتش فتنه‌ها و ویرانگر خانه‌های سست دشمنان بود.

پیکر شهید گمنام منطقه ۱۰ در بوستان نورالزهرا(س) آرام گرفت 

 
به گزارش شهر، صبح امروز -جمعه نهم دیماه ۱۴۰۱- همزمان با سالروز حماسه ۹ دی و در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، منطقه ۱۰ میزبان پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بود.

در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید گمنام علاوه بر علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰، احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، مدیران ارشد مدیریت شهری و خیل عظیم شهروندان تهرانی و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند و پیکر مطهر این شهید گمنام را تا آرامگاه ابدی اش در بوستان نورالزهرا(س) منطقه ۱۰ بدرقه کردند.

در این مراسم کربلایی نریمان پناهی ذاکر اهل بیت (ع) نیز به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/

۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 30205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =