۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 30237

دعوت از شهروندان برای تعیین اولویت‌ پروژه‌ها

امیر شهرابی _ مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران
دعوت از شهروندان برای تعیین اولویت‌ پروژه‌ها

برنامه مدیریتی شهرداری تهران براساس ۴ تحول طراحی شده است و تحول نرم‌افزاری و روحی شهر یکی از آنهاست که از مسیر مشارکت مردم در اداره شهر به‌دنبال تحقق شهروند الگوست.

اکنون باهدف مردمی‌سازی اداره شهر، به‌دنبال مشارکت‌دادن مردم در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری هستیم تا زمینه اجراشدن این ابرپروژه را فراهم کنیم. در این روزها، نزدیک به ۲هزار طرح محلی و منطقه‌ای به‌نظرسنجی گذاشته شده است تا شهروندان بتوانند در انتخاب، اولویت‌بندی و حتی پیشنهاد پروژه‌های جدید نقش داشته باشند. در نهایت پروژه‌هایی که بیشترین امتیاز را به‌دست بیاورند در چارچوب لایحه بودجه ۱۴۰۲شهرداری تهران، به شورای شهر ارائه خواهند شد.

تجربه تبادل نظر رودررو و پرسش حضوری با مردم در زمینه پروژه‌های شهری، شیوه جدیدی است که در شهرداری تهران برای نخستین‌بار اجرا می‌شود. این شیوه جدید نیاز به فرهنگسازی‌ دارد. قسمتی از این نظرسنجی با مراجعه حضوری و گفت‌وگو با شهروندان انجام می‌شود.

بخشی از نیروهای اعزامی به محله‌ها از کارکنان شهرداری هستند و بخشی هم نیروهای مردمی، اعضای گروه‌های دوام، آتش‌نشان‌های داوطلب، مربیان ورزشی و آموزشگران پسماند خواهند بود. کارشناسانی که به‌صورت میدانی در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند این کار را با عنوان سفیران طرح بودجه‌ریزی شهرداری تهران انجام می‌دهند و نظر شهروندان را درباره طرح‌های محلی جویا می‌شوند.

درباره ۲دسته از پروژه‌ها سؤال می‌شود؛ یکی پروژه‌هایی که اکنون در حال اجراست ولی کار آن به پایان نرسیده یا بخش مهمی از آن باقی ‌مانده است. دیگری پروژه‌هایی که قرار است در محله‌ها، اجرا شوند.

انتهلی پیام/

۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 30237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =