توقف صدور هولوگرام بدون هویت در تهران/ یک سانت هم تراکم‌فروشی نداریم

معاون شهرسازی شهرداری تهران تاکید کرد که تراکم فروشی در تهران به این معنا که هولوگرامی صادر شود تا هر کسی هر کجا خواست، بارگذاری و از آن استفاده کند، نداریم.

به گزارش شهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران در خصوص برخی انتقادات به شهرداری تهران درباره فروش تراکم گفت: در کمیسیون ماده ۵ فروش تراکم نداریم. هر کسی معتقد است، در کل تهران یک متر تراکم فروشی داریم، اعلام کند.

وی با بیان اینکه ما در شهرداری تهران، پروانه ساخت‌وساز می‌دهیم، افزود: ملکی برای ساخت وجود دارد که پروانه می‌دهیم تا تخریب و نوسازی کند. این‌ املاک، زمین‌هایی است که بر اساس طرح تفصیلی اجازه بارگذاری دارد و می‌تواند ساخت‌وساز در آن‌ها انجام شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به شائبه تراکم‌فروشی در پایتخت اضافه کرد: باید تعریف کنیم، منظور ما از فروش تراکم چیست؟ آیا ساخت‌وساز بافت فرسوده و صدور پروانه، تراکم فروشی است؟ تراکم به این معنا است که هولوگرامی صادر شود تا هر کسی هر کجا خواست بارگذاری و از آن استفاده کند. ما چنین چیزی حتی برای یک سانت هم نداریم.

صارمی در پایان تاکید کرد: تمام هولوگرام‌ها متوقف و تعطیل شده است. صرفاً پروانه ساختمانی بر اساس مصوبات طرح تفصیلی و طرح جامع و نهایتا اگر تغییراتی داشته باشد، در کمیسیون ماده ۵ صادر می‌شود.

منبع ایسنا

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 30337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =