برپایی نمایشگاه کتاب «فرهنگ سلیمانی» در کتابخانه‌های منطقه ۱۸

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) از برگزاری ۱۲ ویژه برنامه در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قالب بسته فرهنگی "جان فدا" خبرداد.

به گزارش شهر، مهدی تقی‌نژاد گفت: این برنامه‌ها با رویکرد الگوسازی و معرفی شخصیت و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی برگزار می‌شود.
وی درباره برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دورخوانی کتاب «سردار سلیمانی» را برای مخاطبان نوجوان و جوان داریم که در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود.
تقی‌نژاد افزود: هم‌چنین ویژه‌برنامه تصویرسازی و روایتگری سردار سلیمانی برای کودکان در فرهنگسرای خاتم(ص) و خانه‌های فرهنگ امام علی(ع) و رشد برگزار می‌شود. برای شرکت در این برنامه کودکان یکی از روایت‌ها یا داستان‌های کوتاه از زندگی حاج قاسم را از منابعی که توسط مربیان و کارشناسان برنامه معرفی می‌شود انتخاب می کنند و در نهایت به کودکان هدایایی به رسم یادبود اهدا می‌شود.
به گفته وی کتاب «غریبه‌ای در شهر» نوشته «رضا شاعری» که داستان‌هایی درباره سردارسلیمانی ‌است عصر روز سه شنبه ۱۳ دی‌ماه جاری در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم(ص) رونمایی می‌شود. در این مراسم که با حضور جمعی از نویسندگان و خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود، فرزندان شهید مدافع حرم هادی طارمی یار دیرینه سردار دل ها نیز حضور خواهند داشت و از خانواده شهید طارمی تجلیل خواهد شد .
رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب «فرهنگ سلیمانی» اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار مکتوب درباره سردار شهید سلیمانی در کتابخانه های منطقه ۱۸ به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، فرهنگسرای خاتم (ص) ورکشاپ نقاشی و تصویرسازی سردار سلیمانی را برگزار می‌کند. در این ویژه برنامه، مجموعه نقاشی‌ها و تصویرسازی‌هایی از شهید سلیمانی به نمایش درآمده و در خلال آن کارگاه نقاشی نیز زیر نظر سرکار خانم زهرا قاسمی برگزار می‌شود.
تقی نژاد ادامه داد: در قالب پویش مردمی "من و حاج قاسم" شهروندان، تولیدات موبایلی، نماهنگ و کلیپ، عکس ها و دل گفته‌های صوتی خود را در قالب پادکست با محوریت شهادت سردار سلیمانی ارسال و با هشتک #من_و_حاج_قاسم در فضای مجازی به اشتراک می گذارند. در حوزه فعالیت‌های مجازی هم‌چنین ۱۸ محصول چندرسانه‌ای مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ در فضای مجازی منتشر می‌شود.در این زمینه هر یک از خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های منطقه ۱۸ اقدام به تولید یک عنوان محصول مجازی با رویکرد هفته مقاومت و مکتب حاج قاسم نموده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می کنند.
مدیرفرهنگی هنری منطقه ۱۸ همچنین برپایی ایستگاه صلواتی در فرهنگسرای خاتم(ص) و «نذر سردار» شامل توزیع بسته کمک‌های مومنانه و بسته فرهنگی به خانواده‌های کم ‌برخوردار کوره ‌پزخانه های محله گلدسته را از دیگر برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: علاقمندان می توانند جهت شرکت در این برنامه ها به فرهنگسرای خاتم(ص) به نشانی بزرگراه آیت الله سعیدی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۲۹۸۱۹۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 30341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =