طی یکسال گذشته ۱۸ نقطه در سطح شهر اصلاح هندسی بزرگراهی شده است/ اتمام مرمت دیوارهای صوتی بزرگراه صدر

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۱۸ نقطه در سطح شهر به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اصلاح هندسی بزرگراهی شده است؛ در حال حاضر پنج نقطه در دست انجام و ۴ نقطه پرخطر دیگر تا پایان امسال انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، روز دوشنبه -۱۲ دی ۱۴۰۱- تور بازدید خبرنگاران از پروژه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد. محمدرضا شیخ بهایی معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدای این تور ضمن بازدید از اصلاح هندسی نقطه‌ای پرخطر در محدوده بزرگراه چمران در جمع خبرنگاران بیان کرد: اصلاح هندسی در بحث روانی و ایمنی ترافیک تأثیر بسیاری دارد. دو مورد اصلاح هندسی در محدوده بزرگراه چمران تقاطع گیشا صورت گرفته است. در گذشته اتوبوس‌ها در کنار بزرگراه می‌ایستادند و با پیاده شدن و عبور مردم، تصادف رخ می‌داد. برای جلوگیری از این اتفاق، رفیوژی در این مسیر احداث شده تا یک مسیر مجزا برای عبور اتوبوس‌های خط ویژه ایجاد شود تا مسافر پس از پیاده شدن به صورت مستقیم داخل بزرگراه نباشد.

وی درباره بهبود مسیرهای اتوبوس ویژه گفت: این اقدام با اولویت ایستگاه‌ها در حال انجام است. در حال حاضر ۲۰ ایستگاه BRT در خطوط شناسایی شده و در حال بهسازی هستند. دو ایستگاه در همین محدوده بزرگراه چمران و گیشا و یک ایستگاه در باقرخان اجرا شده است و پس از این سه نقطه، ایستگاه‌های خط یک بهسازی انجام می‌شود.

شیخ بهایی با بیان اینکه در مجموع طی یکسال گذشته حدود ۱۸ نقطه در سطح شهر به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اصلاح هندسی بزرگراهی شده است، یادآور شد: در حال حاضر پنج نقطه در دست انجام است و ۴ نقطه پرخطر دیگر تا پایان امسال انجام خواهد شد. در مجموع امسال ۱۷ میلیارد تومان برای اصلاح هندسی نقاط پرخطر پرداخت شده است.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مسقف سازی پایانه‌های حمل و نقل عمومی اظهار کرد: دو مسقف سازی طی چند روز گذشته افتتاح شده است. طی یکسال گذشته ۶ پایانه حمل و نقل عمومی مسقف سازی شدند و در حال حاضر در منطقه ۱۶ یک مسقف سازی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان باید انجام شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار سازمان حمل نقل و ترافیک می‌خواهد در احداث سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه با اولویت پایانه‌های پرازدحام ورود پیدا کند، افزود: هزینه مصوب برای احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی، ۲۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این پایانه‌ها در مناطق ۲، ۱۵ و ۷ قرار دارند.

خبرنگاران در ادامه این تور از مرمت دیوارهای صوتی بزرگراه صدر بازدید کردند.

شیخ بهایی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به سرقت دیواره‌های صوتی در بزرگراه‌ها گفت: امروز مرمت دیوارهای صوتی بزرگراه صدر به پایان می‌رسد. ۱۶/۵ کیلومتر طول دیوارهای صوتی بزرگراهی است که ۳۰۰ متر طول باقی مانده و تا پایان سال مرمت و تکمیل می‌شود.

لازم به ذکر است که در پایان اصحاب رسانه از بوستان آموزش ترافیک در منطقه ۴ بازدید کردند.

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 30354

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =