روان‌سازی ترافیک با توسعه پارکینگ‌های طبقاتی در منطقه ۱۹ 

رییس و نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار و مدیران منطقه ۱۹ از روند پیشرفت پروژه های درحال احداث بازدید و بر روان سازی ترافیک با توسعه پارکینگ های طبقاتی در این منطقه تأکید کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، سید جعفر تشکری هاشمی رییس و سید محمد آقا میری نائب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با حضور در انتهای خیابان رحمان  ضمن بازدید از وضعیت این معبر پرتردد بر تسریع در آغاز عملیات بازگشایی این خیابان به بلوار شقایق تأکید کردند و خواستار اخذ مجوز های مربوطه از سازمان حمل و نقل ترافیک شدند.
رییس و نایب رییس این کمیسیون به خیابان خلازیر در ناحیه سه رفتند و از پروژه احداث این خیابان به طول ۸۷۰ متر که باعث ایجاد دسترسی به بزرگراه آزادگان شده است بازدید کردند.
بازدید از ساختمان سرای محله اسماعیل آباد به عنوان سیزدهمین سرای محله این منطقه با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع  با اتاق ها و سالن های مختلف و متعدد با کاربری فرهنگی و اجتماعی  از دیگر مکان های مورد بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود که در حال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد عملیات کانال و لوله کشی فاضلاب و تاسیسات آن در مرحله اتمام قرار دارد.
بررسی وضعیت بهسازی پایانه شهید سروری به دلیل نشست های ایجاد شده در این محدوده و اجرای عملیات زیر سازی، تراش و اقدامات ترافیکی و عملیات احداث مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با زیربنای ۲ هزار و ۳۵۰ متر مربع  در سه طبقه که سنگ نمای چهار طرف مسجد به پایان رسیده و کاشی کاری سرویس بهداشتی و نصب کانال آن نیز در حال انجام است از دیگر مکان های مورد بازدید بود.
تشکری هاشمی در بازدید از عملیات احداث پارکینگ مکانیزه جانباز با توجه به فضای موجود خواستار بررسی امکان توسعه آن در راستای تأمین پارکینگ بازار مبل نعمت آباد شد.
بازدید از عملیات احداث تصفیه خانه میدان مرکزی میدان میوه و تره بار، محل ایجاد رمپ و لوپ شکوفه به شهید کاظمی، ایجاد لوپ دسترسی به محله نعمت آباد از دیگر مکان های مورد بازدید رییس و نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه ۱۹ بود.

در ادامه حضور در منطقه، سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه مدیریت شهری منطقه در توسعه و آبادانی محلات منطقه افزود: با توجه به عبور بزرگراه های متعدد از این منطقه و محدودیت یا مسدود شدن دسترسی های محلی، شبکه معابر این منطقه نیازمند احصاء دسترسی های اضطراری در اسرع وقت و ارائه گزارش به منظور تامین اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۲  اعتبار برای احداث آنها است.
هاشمی بیان کرد: نمایشگاه شهر آفتاب سرمایه اساسی شهر تهران است که با جذب سرمایه گذار می توان در توسعه و ایجاد ارزش افزوده برای این شهر ظرفیتی بی نظیر ایجاد کند.ضمن اینکه احداث تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار با ظرفیت تصفیه پساب و تأمین آب مورد نیاز فضای سبز پروژه بسیار ارزشمند محیط زیستی محسوب می شود.
سید محمد آقا میری نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته بر نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران به این منطقه به عنوان تبدیل آن به منطقه الگو و بکر در حوزه شهرسازی و معماری تأکید کرد.
تورج فرهادی شهردار منطقه نیز منطقه ۱۹ را دروازه بین المللی پایتخت و نیازمند توجه ویژه در راستای ایجاد زیر ساخت ها با توجه به ظرفیت های موجود در ورودی شهر تهران دانست. 
همچنین، به منظور ساماندهی ناحیه سه طرح تفصیلی جدیدی مصوب شد تا این محدوده از مشاغل مزاحم و آلاینده و سوداگران  خارج تا علاوه بر اشتغالزایی سرانه های مناسب تعریف و ایجاد شود.

انتهای پیام 

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 30417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =