هدف جبهه مقاومت، مبارزه با رژیم صهیونیستی است

دستیار اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: جبهه مقاومت یک جبهه بین‌المللی است و هدف مقدس آن مبارزه با غده سرطانی رژیم صهیونیستی می‌باشد و فاطمیون اولین سربازان این جبهه بین‌المللی بودند.

به گزارش شهر؛ محسن رضایی دستیار اقتصادی رئیس جمهور در همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم فاطمیون، لشکر فاطمیون را لشکر مخلص اسلام خواند و گفت: تشکیل این لشکر اتفاق بزرگی است، لشکری که در آن جوانانی با عبور از هزاران کیلومتر فاصله خود را به خط مقدم جبهه مقاومت رساندند تا برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کنند.

رضایی در ادامه افزود: فاطمیون به فرماندهی سردار سلیمانی به مبارزه با بدترین و وحشیانه ترین تروریسم موجود در تاریخ پرداختند؛ به همین جهت من شک ندارم مقام شهدای این لشکر بسیار بالاست و آن‌ها همنشین امام حسین و حضرت ابوالفضل(علیهما السلام) هستند.

فرمانده پیشین سپاه با اشاره به این نکته مهم که دو ملت ایران و افغانستان از گذشته تاکنون با یکدیگر پیوند برادری عمیقی دارند، گفت: در سال ۵۸ چند ماه پس از انقلاب وقتی شوروی به افغانستان حمله کرد، امام در برابر این حمله ایستاد و از ملت مظلوم افغانستان دفاع کرد بنابراین اولین کشوری که جمهوری اسلامی ایران به حمایت از آن پرداخت، افغانستان بود.

وی در ادامه افزود: به یاد دارم زمانی که فرمانده سپاه بودم از طریق کوه های پاکستان به سربازان افغانستانی در دره پنجشیر که آن زمان فرمانده‌شان احمد شاه مسعود بود سلاح ارسال کردیم تا از آنها در برابر تجاوزگری شوروی حمایت کنیم.

فرمانده پیشین سپاه در تکمیل سخنان خود گفت: با وجود این پیوند عمیق و سابقه همکاری قدیمی بسیار طبیعی بود که دو ملت ایران و افغانستان بار دیگر در گستره های عمیق تر به نام جبهه مقاومت پیوندی جدید با هم تشکیل بدهند و در این پیوند جدید به دفاع از اسلام بپردازند.

رضایی با بیان اینکه جبهه مقاومت یک جبهه ضد صهیونیست، ضد تروریسم و ضد تجاوزگریست، اظهار کرد: جبهه مقاومت یک جبهه بین المللی است و هدف مقدس آن مبارزه با غده سرطانی رژیم صهیونیستی می باشد و فاطمیون اولین سربازان این جبهه بین المللی بودند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سربازان جبهه مقاومت و فرمانده شان حاج قاسم سلیمانی معتقد بودند جامعه صالح، عمل صالح و عمل صالح، حکمران صالح می خواهد؛ به همین دلیل سربازان جبهه مقاومت جانشان را فدا کردند تا زمینه ساز حکومت حجت صالح خدا حضرت مهدی(عج) باشند؛ معتقدم سربازان جبهه مقاومت پرچمدار قیام حضرت مهدی(عج) هستند.

فرمانده پیشین سپاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال برای سالگرد حاج قاسم خیلی ها از من دعوت به مصاحبه و گفتگو کردند اما هر چقدر با خود کلنجار رفتم نتوانستم هیچکدام از آن دعوت‌ها را بپذیرم تا این که نامه دعوت از برنامه فاطمیون برای من رسید؛ وقتی اسم فاطمیون را دیدم مقاومتم شکست و آمدم تا به شما پدران و مادران شهدا بگویم در کشور غریبه نیستید و نور چشم ملت ایرانید.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود نیز به ذکر خاطره ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: در آغاز جنگ به دلیل انقلاب، ارتش ایران از هم پاشیده بود و سپاه نیز نوپا و فاقد امکانات بود، اما در طرف مقابل ۳۰ ارتش مجهز دنیا از رژیم بعثی عراق حمایت می کردند. در همان روزهای اول جنگ صدام به ۵ استان کشور ما لشکرکشی کرد و بین دو و نیم تا سه میلیون نفر ایرانی در شهرهای مختلف نظیر تهران، مشهد و... آواره شدند.

فرمانده پیشین سپاه در ادامه افزود: در آن برهه برای اداره جنگ به دنبال فرمانده بودیم؛ پیش از عملیات فتح المبین در آذر و دی ماه ۶۰ از ۱۱تیپی که باید آماده میکردیم ده تیپ ساماندهی شده بود و برای تیپ یازدهم به دنبال فرمانده بودیم؛ در آن زمان شهید حسن باقری جوانی را برای فرماندهی پیشنهاد داد که در یکی از مدارس اهواز مستقر بود و سرپرستی سربازان کرمانی را بر عهده داشت، این جوان ۲۱ ساله حاج قاسم عزیز بود. بعد از مدتی او را خواستیم و به او گفتیم قرار است فرماندهی یک تیپ را به وی تفویض کنیم؛ حاج قاسم سلیمانی در پاسخ گفت چه امکاناتی در اختیارم قرار می دهید؟ من جواب دادم امکاناتی نداریم.

رضایی ادامه داد: قاسم سلیمانی را در آن زمان با سه تویوتا، تعدادی کلاشینکف و دو خمپاره روانه کردیم و از او خواستیم تیپش را ساماندهی کند؛ او نیز به مدت دو ماه در منطقه چاه نفت قرارگاهی تشکیل داد و تیپی از سربازان کرمانی را سازماندهی کرد؛ چندی بعد درست در زمان مقرر عملیات فتح المبین با ذکر یا زهرا آغاز شد؛ در آن عملیات ما توانستیم ۲۷۰۰ کیلومتر از خاکمان را آزاد کنیم و ۱۱ هزار عراقی را به اسیری بگیریم؛ یکی از موفق ترین فرمانده‌های ما در فتح المبین حاج قاسم ۲۱ ساله بود که توانست با جوانان کرمانی در این عملیات موفق عمل کند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه کار کردن حاج قاسم با جوانان در دفاع مقدس بود که باعث شد وی در جنگ با تکفیری ها نیز جوانان فاطمیون را به بهترین نحو سازماندهی کند.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
کد خبر: 30605

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =