اقدامات مدیریت شهری سابق در مقابله با آلودگی هوا به بدترین شکل انجام شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام اقداماتی که باید در مدیریت شهری در مقابله با آلودگی هوا انجام می‌شد، در دوره قبل به بدترین شکل ممکن صورت گرفت و با چنین روندی طبیعی‌ست که دچار مشکل می شویم.

پرویز سروری در گفت و گو با خبرنگار شهر با تأکید بر اینکه در حوزه تقویت حمل و نقل و سازندگی، دوره پنجم مدیریت شهری فرصت را از دست دادند، یادآور شد: حمل و نقل که نقش موثری در مقابله با آلودگی هوا دارد، تقریباً تعطیل شده بود و امروز توقع دارند که شورای ششم مجازات شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: روش و مدلی که اصلاح طلبان در موقعیت های مختلف دارند، همین مساله است؛ سوال ما این است که آیا آلودگی هوا در همین یک سال اخیر به وجود آمده است؟ این آلودگی در سالهای مختلف بوده و باید ببینیم در چه زمانی به یک موضوع و پدیده قابل مهار تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام اقداماتی که باید در مدیریت شهری و مدیریت کشور انجام می شد، در دوره قبل به بدترین شکل انجام شده است، تصریح کرد: با چنین روندی طبیعی‌ست که ما دچار مشکل می شویم.

سروری همچنین خاطرنشان کرد: وقتی ۶ هزار دستگاه اتوبوس تحویلی در سال ۹۶ را هزار و ۷۰۰ دستگاه کاهش می دهند، طبیعی‌ست که دومینوی معکوس را ببینیم؛ وقتی کاری در مترو انجام نمی شود، ظرفیت فعلی نیز تار و مار می شود و اقدامی برای اورهال صورت نمی گیرد، مشخص است که آلودگی هوا سرعت بیشتری می گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بدیهی ترین مسئولیت در زمینه آلودگی هوا بر عهده خانم ابتکار از دولت اصلاح طلبان بوده است، یادآور شد: ایشان بگویند که چه اقدامی برای مقابله با معضل آلودگی هوا انجام دادند؟

وی با طرح این پرسش که مدیریت شهری سابق در ماموریت های مشخص شهرداری در قانون هوای پاک که تامین حمل و نقل عمومی بوده چه عملکردی داشته است؟، اظهار کرد: ما در زمینه توسعه فضای سبز، پارسال هزار و ۲۵۰ هکتار ایجاد کردیم و امسال هزار و ۵۰۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی شهر اضافه می‌کنیم، اما آنها چه اقدامی کردند؟

سروری افزود: شهرداری مکلف به مدیریت پسماند و تولید انرژی و کمپوست از پسماند بوده و مدیران سابق مدیریت شهری گزارش دهند که چه اقدامی انجام دادند؟ امروز شاهد راه اندازی مراکز MRF در پایتخت هستیم که یک مرکز تاکنون فعال شده و می تواند نقش موثری در مقابله با آلودگی هوا ایفا کند.

وی با اعلام اینکه منابع متحرک همچون اتوبوس ها، تاکسی ها، ون ها و موتور سیکلت ها ۸۳ درصد آلودگی موجود را رقم می زنند، خاطرنشان کرد: در مدیریت اخیر تعداد قابل توجهی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شده و تا پایان امسال نیز تکرار خواهد شد؛ قرارداد تولید ۲۰ هزار دستگاه ون به نتیجه رسیده و می تواند حلقه ناوگان را افزایش دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تأمین ۳۰۰ هزار موتور پیک در تهران هدف گذاری و با بانک عامل هماهنگ شده است، یادآور شد: در برابر این اقدامات که در طول یک سال فعالیت مدیریت شهری ششم انجام شده، گزارش دهند که در چهار سال قبل چه کردند؟

وی افزود: نامه ای که ما در شورا به سران قوا ارسال کردیم، به این معنی است که موضوع آلودگی هوا منحصر به شهرداری نیست و شهرداری یکی از دستگاه های موظف برای رفع آلودگی است و تقریبا به تمام وظایف خود عمل کرده و حالا دیگر دستگاه ها باید گزارش ارائه دهند، البته دولت اقدامات خوبی انجام داده و ۸۲ درصد سهم دولت برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی که متوقف شده بود، در دوره فعلی محقق و در اتوبوس هایی که واگذار شد، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از منابع دولتی تأمین شده که اقدام خوبی است.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم با ارسال نامه به سران قوا، این پیام را دادیم که آلودگی مساله ملی است و باید در یک تعامل هم افزا، اقدامات موثری را برای رفع آلودگی هوا انجام داد.

انتهای پیام/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 30670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =