تشییع پیکر مطهر شهید جاویدالاثر دفاع مقدس در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر اینکه شهدا بانیان و حافظان فرهنگ و ایثار و شهادت در میهن اسلامی‌اند، از تشییع پیکر مطهر یک شهید جاویدالاثر (گمنام) دفاع مقدس در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه، برگزاری مراسم تشییع برای شهدای گمنام را برای حفظ ارزش‌های نظام و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی ضروری دانست و گفت: بار دیگر، افتخار میزبانی مراسم تشییع و تدفین یک شهید جاودیدالاثر از دفاع مقدس، نصیب منطقه ۱۲ شد که با گردهمایی پرشور مردم در میدان بهارستان به اجرا درآمد.

یزدی با بیان این مطلب که تشییع شهدای گمنام، یکی از راه‌های مؤثر در عمل به جهاد تبیین است، افزود: برای هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن این مراسم که متولی آن سازمان محترم برنامه و بودجه کشور بود و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ به همراه ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (قدس سره) برگزار شد، اقداماتی نظیر تمهیدات ترافیکی به منظور روان‌سازی ترافیک و حفظ امنیت عزاداران، برپایی دو موکب صلواتی و احداث سازه‌ها، برپایی استیج و سیستم صوت در محل، فضاسازی محیطی با چاپ و نصب بنر و... و ارائه خدمات شهری برای نگهداشت و نظافت مسیر توسط شهرداری منطقه ۱۲ صورت گرفت.

صبح امروز، دوشنبه، ۱۹ دی‌ماه، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مقامات لشگری و کشوری و تجمع پرشور مردم انقلابی، ساعت ۹ صبح در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان آغاز شد.

این مراسم با مداحی حامد خمسه و عزاداری تا ساعت ۱۰ صبح ادامه داشت؛ سپس مراسم تشییع تا محل سازمان برنامه و بودجه در میدان بهارستان برگزار شد و در آنجا مداحان صاحب‌نام اهل بیت (علیهم‌السلام)، نریمان پناهی، امیر عباسی، موسی رضایی به مداحی و سوگواری پرداختند.

در پایان نماز برای شهید با حضور جمعیت شرکت‌کنندگان و تدفین در محل مقبره‌الشهدایی که قبلاً به همین منظور در سازمان برنامه و بودجه احداث شده بود، انجام گرفت.

انتهای پیام/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 30697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =