اسکان شبانه ۲ هزار و ۵۰۰ بی‌خانمان در گرمخانه‌های پایتخت در شب‌های سرد سال

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: شبانه تعداد ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ بی‌خانمان در پایتخت ساماندهی و به گرمخانه‌ها هدایت می‌شوند.

سید احمد احمدی صدر در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه از اواسط پاییز همزمان با آغاز سرما، ساماندهی افراد بی‌خانمان در پایتخت آغاز شد، اظهار کرد: نسبت به سال قبل تعداد خودروهای گشت در این بخش، بیش از صددرصد افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که در سال قبل ۱۵ دستگاه خودروی گشت داشتیم و حالا ۴۰ دستگاه گشت‌زنی در شهر را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همچنین از افزایش ظرفیت اسکان افراد بی خانمان در تهران خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش افراد بی سرپناه نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه معتادان متجاهر، دیگر در گرمخانه‌ها ساکن نیستند و در مراکز ماده ۱۶ پذیرش و جذب می‌شوند، خاطرنشان کرد: فضای گرمخانه‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد تخلیه شده و پذیرای افراد بی خانمان است.

احمدی صدر در ادامه یادآور شد: طرح جمع‌آوری و ساماندهی افراد بی‌خانمان به صورت ۲۴ ساعته اجرا و افراد به مراکز هدایت می‌شوند و یا حتی خودرو در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا خود را به گرمخانه‌ها برسانند.

وی با اعلام اینکه گرمخانه‌های تحت نظر شهرداری تهران، شبانه پذیرای ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هستند، تصریح کرد: برخی از این افراد، مسافر، عده‌ای در راه مانده، برخی میهمان موقت و برخی نیز میهمانان ثابت ما هستند و شبانه به آنها خدمات‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: 30766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =