اهدای ۱۸۰ تابلوفرش منقش به چهره شهدا به مادران و همسران شهدا در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری مراسم تکریم از مادران و همسران معظم شهدای این منطقه برای دومین سال متوالی به همراه اهدای ۱۸۰ تابلوفرش منقش به چهره شهدای والامقام به خانواده‌های آنان خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، ظهر روز گذشته، سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه، مراسم تکریم از مادران و همسران معظم شهدای منطقه ۱۲ با حضور حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی بابایی و علیرضا نادعلی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، اصحاب‌ کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر تهران، مریم اردبیلی، مشاور شهردار و مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران، عباس کیانی، رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، محمدحسن افضلی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴، معاونان و مدیران شهری منطقه ۱۲ و بیش از ۳۵۰ تن از خانواده‌های معظم شهدا در هتل فردوسی واقع در منطقه ۱۲ برگزار شد.

در این مراسم نخست امیر یزدی طی سخنانی، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و روز زن، همچنین قدردانی از حضور مهمانان گفت: ان‌شاالله ما توفیق داشته باشیم خدمت‌گزار این خانواده‌های گران‌قدر باشیم و آنچه وظیفه ما در قبال شهدا و خانواده‌های آنهاست، با دعای خیر شما عزیزان به نحو احسن به عنوان تکلیف به انجام برسانیم.

یزدی از تهیه ۱۸۰ تابلوفرش از تمثال شهدای منطقه خبر داد و افزود: این تابلوفرش‌ها که به چهره مطهر شهدای خانواده‌های مدعو در این مراسم قدر و قیمت کسب کرده‌اند، به‌نوعی تلفیق هنر کهن ایران‌زمین با فرهنگ مذهبی مردم ما به شمار می‌روند که به رسم هدیه، تقدیم حضور شما عزیزان خواهند شد.

در ادامه مادر معظم شهید دهقان با قرائت قطعه شعری در رثای حضرت زهرای مرضیه (سلام‌الله علیها) بر ضرورت حفظ حجاب اسلامی برای بانوان تأکید کرد و به شرح روایاتی از دین دراین‌باره پرداخت.

پس از آن اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر تهران ضمن قدردانی از برپایی این مراسم توسط شهرداری منطقه ۱۲ یادآور شد: این اتفاق خوبی است که سال گذشته نیز در همین ایام، توسط شهرداری این منطقه به اجرا درآمده و می‌تواند یاد و خاطره ۸ سال دفاع مقدس را برای ما زنده کند.

نادعلی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز طی سخنانی مادران معظم شهید را منابع نور این کشور قلمداد کرد و با اشاره به برنامه‌ها و خدمات این شورا برای این شهدا گفت: از جمله این اقدامات، تلاش برای نام‌گذاری معابر اصلی و فرعی شهر به نام مبارک شهدا بوده؛ چراکه با این اقدام هم شهر مزین به اسم آنها می‌شود و هم به ما مسؤولان یادآوری می‌کند راه شهدا را به‌ویژه با نگاه به مکتب حاج قاسم ادامه دهیم.

از مهم‌ترین بخش‌های این مراسم، حضور خدام حرم امام رضا (علیه‌السلام) به همراه پرچم متبرک به حرم ایشان بود که فضا را به ذکر نام و بوی حرم آن امام معصوم عطرآگین کرد.

در خلال این رویداد با مشارکت مسؤولان حاضر در برنامه و به نیت ۱۴ معصوم (علیهم‌السلام) به قید قرعه به ۱۴ تن از مهمانان، سفر زیارتی مشهد مقدس هدیه شد.

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 30780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =